به گزارش مشرق، محمدهادی سیف با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 600 هزار صندوق صدقات در استان تعبیه شده است ،اظهار کرد: 486 هزار تعداد از این صندوق ها در منازل خانوارهای نیکوکار استان، 91 هزار و 708 صندوق متوسط در ادارت و مراکز علمی و مابقی صندوق بزرگ در سطح استان در میادین و معابر نصب شده است.
وی با بیان اینکه در11ماهه امسال بیش از 361میلیارد و 757 میلیون ریال صدقات از صندوق های تعبیه شده در استان تهران جمع آوری و در سرفصل های مختلف حمایتی برای نیازمندان هزینه شده است، افزود: افزایش کمکهای مردمی به کمیته امداد بیانگر اعتماد اقشار مختلف جامعه به این نهاد است که در سایه این مساعدتها میتوانیم بخش مهمی از نیازهای ضروری خانوادههای تحت حمایت را رفع کرده و به توانمندی آنان کمک کنیم.
وی با بیان اینکه در11ماهه امسال بیش از 361میلیارد و 757 میلیون ریال صدقات از صندوق های تعبیه شده در استان تهران جمع آوری و در سرفصل های مختلف حمایتی برای نیازمندان هزینه شده است، افزود: افزایش کمکهای مردمی به کمیته امداد بیانگر اعتماد اقشار مختلف جامعه به این نهاد است که در سایه این مساعدتها میتوانیم بخش مهمی از نیازهای ضروری خانوادههای تحت حمایت را رفع کرده و به توانمندی آنان کمک کنیم.
سیف تصریح کرد: کمک های مردمی از طریق صندوق های کوچک خانگی در 11 ماهه امسال بیش از 131میلیارد و 716میلیون ریال، از محل صندوق های متوسط بیش از 16 میلیارد و 859 میلیون ریال و مابقی از محل صندوق های بزرگ بوده است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران با اشاره به پرداخت صدقه به روش پیامکی با بهره گیری از فناوری های جدید، خاطرنشان کرد: خیران میتوانند با استفاده از روش های الکترونیکی و نوین از طریق سامانه پیامکی پرداخت # 021* 8877* و دیگر شهروندان استان در شهرستان های تابعه هم میتوانند با تعیین کد شهری مورد نظر، میزان صدقه خود را مشخص و به نیازمندان اهدا کنند.
وی همچنین به سامانه تلفن گویای 7355 اشاره کرد و گفت: نیکوکاران گرامی از طریق این سامانه علاوه بر پرداخت انواع وجوهات شرعی و صدقه نسبت به رسیدگی به درخواست ها، انتقادات، پیشنهادات و ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین اقدام کنند.
سیف با بیان اینکه شفاف سازی هزینه کرد کمک های مردمی از رویکردهای اساسی کمیته امداد در عرصه افزایش اعتماد و مشارکت هر چه بیشتر خیران محسوب میشود،بیان کرد:کمکهای خیران در سیستم مشارکتهای مردمی کمیته امداد ثبت و نظارت میشود و طبق سرفصلهای حمایتی برای رفع نیازهای مددجویان در بخش تحصیلی، درمانی کمک معیشت و غیره در اختیار خانوادههای تحت حمایت قرار میگیرد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران ضمن قدردانی از خیران که با مساعدتهای خود رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر را فراهم میکنند، اظهار کرد: با به کارگیری روشهای الکترونیکی،شیوههای نوین و استفاده حداکثری از فناوریهای جدید درصدد هستیم دستگیری از نیازمندان را تسهیل و تسریع ببخشیم.
وی افزود: افزایش کمکهای مردمی به کمیته امداد بیانگر اعتماد اقشار مختلف جامعه به این نهاد است که در سایه این مساعدتها میتوانیم بخش مهمی از نیازهای ضروری خانوادههای تحت حمایت را رفع کرده و به توانمندی آنان کمک کنیم.
سیف گفت: پرداخت صدقه به روش پیامکی با بهره گیری از فناوری های جدید برای تسهیل پرداخت کمک های مردمی، شفاف سازی هزینه کردها از طریق ارسال گزارش ماهیانه و افزایش اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد راه اندازی شده است.