کد خبر 692886
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

مشاور وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با یک وبگاه فلسطینی تأکید کرد حل مسأله فلسطین کلید ثبات در منطقه است و حمایت از انتفاضه ، گزینه‌ای استراتژیک برای پایان اشغالگری در منطقه است.

  به گزارش مشرق، «حسین شیخ‌الاسلام» مشاور وزیر خارجه ایران گفت که کنفرانس «حمایت از انتفاضه» که قرار است سه‌شنبه (دو روز دیگر) در تهران برگزار شود، سرآغاز بحث و رایزنی عربی و اسلامی برای افزایش تفاهم بر سر مسأله فلسطین است.

شیخ‌الاسلام به وبگاه فلسطینی «الرساله»، گفت: حل مسأله فلسطین، کلید ثبات در منطقه است، اسرائیل دشمنی حقیقی است که باید با تمام ابزارها در راستای نابودی آن کوشید.

وی در ادامه ضمن اعلام اینکه 80 کشور در کنفرانس حمایت از انتفاضه شرکت می‌کنند، بر ضرورت حمایت از انتفاضه با تمامی روش‌ها تأکید کرد و افزود: حمایت از انتفاضه ، گزینه‌ای راهبردی برای پایان اشغالگری در منطقه است.

شیخ الاسلام سپس گفت: ما نیاز داریم که با یکدیگر بنشینیم و در مورد مشکلاتمان و در رأس آن مسأله فلسطین حرف بزنیم  این مسأله، بزرگتر از هر اختلافی میان ایران و کشورهای دیگر در منطقه است.

مشاور وزیر خارجه ایران، انتخابات داخلی حماس را موضوعی داخلی مربوط به این جنبش اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران نظری درباره آن ندارد و حماس هر که را بخواهد برای رهبری خود انتخاب می‌کند.

شیخ‌الاسلام در پایان گفت، ایران در هر حال از حماس به عنوان یک گروه مقاومتی که در راستای نابودی اسرائیل مبارزه می‌کند، حمایت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس