آيت الله صافي گلپايگاني تأکيد کرد: اعتبار شهر مقدس قم به حرم کریمه اهل بیت علیهم السلام است و به شهر قم اعتبار خاصی بخشید و از برخی جهات این اعتبار تنها مخصوص شهر قم است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري ها، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی جشن‌های رضوی با تبریک این ایام، اظهار داشت: دهه کرامت بسیار با عظمت است و باید این ایام را بیش از پیش گرامی داشت و به تکریم و تعظیم شعائر مذهبی پرداخت.

وی بزرگداشت دهه کرامت را احیای امر اهل بیت علیهم السلام دانست و افزود: احیای امر اهل بیت علیهم السلام از عبادات بزرگ و احیای اسلام، دین، توحید و قرآن است و هرکس در این راه گام بردارد به یقین رضایت حضرت ولی عصر(عج) را به همراه خواهد داشت.

این مرجع تقلید، توسل به ائمه اطهار را تنها راه نجات بشریت و هدایت انسان‌ها یاد کرد و اظهار داشت: توسل و توجه به اهل بیت علیهم السلام تنها راه رهایی از وابستگی‌ها به دنیا است و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام انسان را از گمراهی نجات می‌دهد.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: امروز جهان بشریت مدیون هدایت‌های ائمه اطهار علیهم السلام است؛ زیرا به وسیله اهل بیت و محدثان بزرگ اسلام است که معارف به مردم می‌رسد و راه درست را می‌یابند و به وسیله آن از گمراهی نجات می‌یابند؛ بنابراین همه بشریت باید قدر این هدایت‌ها را بدانند.

وی تاکید کرد: امروز هر چقدر فضائل و مناقب حضرات معصومین علیهم السلام را بگوییم باز هم اندک است و باید مشاهد مشرفه ائمه اطهار علیهم السلام بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، همچنین این مشاهد تکریم و تعظیم شوند.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: حیات معنوی، اخلاق، معرفت و نجات بشریت به معرفت اهل بیت علیهم السلام است و برنامه‌های دهه کرامت نیز باید در همین راستا تنظیم و تبیین شود تا مردم به خوبی از این برنامه‌ها درس بگیرند.

وی با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم و حرم ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: اعتبار این شهر مقدس به حرم کریمه اهل بیت علیهم السلام است و به شهر قم اعتبار خاصی بخشید و از برخی جهات این اعتبار تنها مخصوص شهر قم است.

این مرجع تقلید گفت: اگر شهر مقدس قم نبود، نصف معالم دین در اختیار مردم قرار نمی‌گرفت، وجود محدثان، بزرگان دین و علمای گرانقدر در این شهر جهت ترویج و تکریم و تبیین معارف اسلام سبب شد که دین در اختیار مردم قرار بگیرد و از معارف اهل بیت علیهم السلام بهره بگیرند.

وی ادامه داد: از گذشته تا به حال نوابغ زیادی در شهر مقدس قم وجود داشته که همگی از بزرگان علم و دین بوده‌اند و آن‌ها سبب ماندگاری دین و معرفت مردم به معارف دینی شده‌اند، باید قدر آن‌ها را دانست و به آن‌ها احترام گذاشت.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی یادآور شد: تشریف فرمایی حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم، این افتخار را برای همیشه در این شهر باقی گذاشت تا این شهر نسبت به دیگر شهرها متمایز شود و امروز ما هر چه داریم از برکت وجود بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام و روضه منوره حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر مقدس قم است.

وی افزود: حضور کریمه اهل بیت علیهم السلام در شهر قم سبب شد مدرسه‌ای برای بشریت گشایش یابد و معارف دینی به مردم بازگو شود تا حقایق را بفهمند و از آیات الهی بهره بگیرند.

این مرجع تقلید همچنین در بخش دیگری از سخنان خویش، وجود امامزادگان را در ایران اسلامی بسیار با عظمت و با برکت و آن‌ها را واجب التعظیم دانست و گفت: باید در دهه کرامت برنامه‌ها در راستای امامت شناسی و معرفت به سوی معارف الهی باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز افتخار حوزه علمیه، بزرگان دین در شهر مقدس قم در سایه عَلَم حضرت معصومه سلام الله علیها و روضه منوره و مقدس آن حضرت است و باید همگان هر بیشتر در مقام تکریم و تعظیم خواهر امام رضا علیه السلام باشند و هر چه در توان داریم برای معارف و مکتب اهل بیت علیهم السلام خرج کنیم.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این که برگزاری جشنواره‌های رضوی از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: باید این جشنواره‌ها به گونه‌ای برگزار شود که با گناه آلوده نشود تا سبب غضب الهی قرار گیرد، سعی کنید برنامه‌های خود را همراه با تسبیح و ذکر صلوات کنید تا خدای نکرده از یاد خدا غافل نشوید.

وی تأکید کرد: باید برنامه‌های شما با تعبد، بندگی، تقدس و اخلاق اسلامی همراه باشد و از همه رشته‌ها و شیوه‌های درست برای تبیین این شعائر بهره بگیرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس