منابع رسمی، آخرین آمار از تلفات انسانی حمله تروریستی امروز پنجشنبه در منطقه البیاع در جنوب غرب بغداد را که به جنگ داعش با خودروها و نمایشگاه های اتومبیل تعبیر شده است، 45 کشته و 49 زخمی اعلام کردند.

به گزارش مشرق، سعد معن سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد شامگاه پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که انفجار قدرتمند یک کامیون بمب گذاری شده در توقفگاه یک نمایشگاه اتومبیل در منطقه البیاع در جنوب غرب بغداد 45 کشته و 49 زخمی برجا گذاشته است.

برخی منابع تعداد کشته شدگان این حمله تروریستی را 50 تن و زخمی ها را 100 نفر اعلام کرده اند و برخی منابع دیگر عدد کشته شدگان را تا 80 نفر هم دانسته اند، با اینحال آخرین آمار رسمی همان بود که سرهنگ سعد معن اعلام کرد.

طی دو روز گذشته این دومین حمله تروریستی گروه تکفیری داعش است که به نمایشگاه های اتومبیل و توقفگاه های بغداد صورت می گیرد. روز گذشته یک نمایشگاه اتومبیل در منطقه الحبیبیه در شمال شهرک صدر در شرق بغداد مورد حمله قرار گرفت که طی آن 15 تن کشته و 50 تن دیگر زخمی شدند.

در عین حال نیروهای امنیتی عراق اعلام کرده اند که امروز پنجشنبه یک خودرو بمب گذاری شده دیگر را در یک توقفگاه عمومی در شهرک صدر در شرق بغداد کشف و خنثی کرده اند.

برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی در عراق حملات اخیر را به جنگ داعش با نمایشگاه ها و فروشگاه های خودرو تعبیر کرده اند، چیزی که هدف آن هنوز روشن نیست و کسی برای علت این امر پاسخی ندارد.

ازسوی دیگر ، نیروهای اطلاعاتی عراق امروز پنجشنبه با سه تن از اعضای انتحاری داعش که قصد داشتند خود را در مناطق و مراکز شلوغ و پر جمعیت شهر بغداد منفجر کنند، درگیر شدند و یکی از آنها را به هلاکت رسانده و دو تن دیگر را دستگیر کردند.

با توجه به تنگ تر شدن حلقه محاصره داعش در موصل و نزدیک شدن کار این گروه تروریستی از نظر سازمانی در عراق، حملات انتقام جویانه و جنون آمیز علیه غیر نظامیان در بغداد و برخی شهرهای دیگر عراق شدت گرفته است.

بخشی از این انتحاری ها از هسته های خفته ای هستند که در مناطق مختلف بغداد و کمربند این شهر مخفی شده اند و برخی کارشناسان و تحلیلگران امنیتی و از جمله فرماندهان الحشدالشعبی از مدت ها قبل نسبت به فعال شدن این هسته ها هشدار داده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس