کد خبر 691247
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱

رئیس جمهور لبنان با اشاره به این که جهان شاهد جنگ جهانی سوم است، گفت: تروریسم کشورهای ما را ویران و جنگ عربی- صهیونیستی را به جنگ عربی-عربی تبدیل کرد.

به گزارش مشرق، میشل عون رئیس جمهور لبنان گفت صهیونیستها موفق شده اند جنگ صهیونیستی - عربی را به جنگ عربی - عربی تبدیل کنند.
 
به گزارش شبکه تلویزیونی المصریه ، میشل عون سه شنبه در سخنرانی در مقر اتحادیه عرب در قاهره افزود :« ما امروز در حالی در کنار هم جمع شده ایم که جهان شرایطی دشوار را پشت سر می گذارد که خطرات و فجایع آن همانند نتایج و پیامدهای ویران کننده جنگ جهانی دوم است. در آن زمان مسئولان عرب به تأسیس نهادی که آنها را دور هم جمع کند و از مسائل خود حمایت کنند اقدام کردند و لبنان، نقش محوری در آن داشت.
 
در بیست و دوم مارس 1945 این اتحادیه تأسیس و منشوری تدوین شد که اگر به آن احترام گذاشته می شد ملتهای عربی را از بسیاری از بحرانها و جنگهای بیهوده دور می کرد. بله این جهانی است که دوباره در آن شرایط قرار گرفته است ، جنگ جهانی سوم اما به صورت مجزا که عامل آن تروریسمی است که بشریت همانند آن و جنایتهای آن را ندیده است.
 
تروریسمی که از پوشش دین استفاده می کند درحالی که همه ادیان از آن مبرا هستند. هدف این تروریسم تنها از بین بردن میراث فرهنگی و انسانی از طریق جنگهایی است که بیشتر کشورهای ما را دربر گرفته و ویرانی و خرابی به بار آورده و حتی ترکشهای آن به اتحادیه عرب نیز اصابت کرده است.
 
این توطئه صهیونیسم موفق شده است و جنگ صهیونیستی - عربی را به جنگی عربی - عربی تبدیل کرده است که اساس آن منازعه ای خونبار و طائفی و بلکه مذهبی بین فرزندان کشوری واحد است ، این جنگ برای اسرائیل توجیه یهودی سازی فلسطین و تبدیل فلسطینیهای باقی مانده در آن را به ساکنانی که زمین اجاره کرده اند و نه شهروندانی باشند که مالک زمین باشند ، امکان پذیر می سازد. تنها همین یک مسئله برای متوقف کردن حمام خون و حاکم کردن زبان منطق و یکپارچه کردن تلاشهایمان برای محافظت از آثار قدس که میراث مسیحی و اسلامی را با هم داراست و مهمترین آن مسجد الاقصی و کلیسای قیامت است ، انگیزه کافی به شمار می آید.
 
لبنان امروز بهبودی خود را بازیافته است و برای ایفای نقش خود و مشارکت در چارچوب خانواده بزرگ عربی به منظور تحقق این آرمانها که مورد نظر همه ماست آماده است و آمادگی دارد در همه طرحهایی که امکان تغییر و سازندگی را به وجود می آورد و جوامع و ملتهای ما را به ساحل ثبات و پیشرفت می رساند مشارکت کند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس