کد خبر 691246
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸

وزرای دفاع سوئد و نروژ با انتشار مطلبی در یکی از روزنامه‌های سوئد بر همکاری دفاعی هر چه بیشتر به ویژه با توجه به اقدامات روسیه تاکید کردند.

به گزارش مشرق، نروژ و سوئد همکاری‌های مشترک به ویژه در بخش دفاعی را افزایش می‌دهند.

«اینه اریکسن سورایده» وزیر دفاع نروژ و همتای سوئدی وی «پیتر هولتگویست» با انتشار مطلبی در روزنامه سوئدی «داگنز نیهیتر» نوشتند که این اقدام به ویژه بر امنیت اروپا و به ویژه با توجه به موقعیت روسیه اهمیت دارد.

هر 2 نفر بر این موضوع تاکید کرده‌اند که منطقه با چالش‌های فراوانی مواجه است که از زمان جنگ سرد تاکنون بی‌سابقه است. بحران اوکراین و پیوستن شبه‌ جزیره کریمه به روسیه یکی از مواردی است که در این مطلب به آن اشاره شده و به اشغال غیرقانونی تعبیر شده است.

سورایده و هولتگویست همچنین، به روز شدن تجهیزات نظامی روسیه را به نوعی تهدید تعبیر کرده‌اند و به طور ویژه به تسلیحات دور برد اشاره کرده‌اند.

برگزاری رزمایش مشترک از دیگر مواردی است که مقامات این 2 کشور بر آن تائید کرده‌اند. همچنین اهمیت همکاری سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با اتحادیه اروپا و اشاره به آمریکا به عنوان عنصر کلیدی در زمینه ثبات در منطقه شمال اروپا و دیگر نقاط این قاره موضوع مورد توجه هر دوی این افراد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس