کد خبر 691231
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸

تور کیش در بین کل تورهای مسافرتی داخلی و خارجی بیشترین مخاطب را دارد. دلیل آن هم شرایط جغرافیای خاص جزیره و تنوع پروازهای چارتر از کلیه نقاط ایران به آن است.

امروزه سفر به یکی از مسائل جدایی ناپذیر در زندگی ما تبدیل شده است. راه اندازی خطوط هوایی در اکثر مسیرهای توریست پذیر باعث رونق هرچه بیشتر سفرها به کلیه نقاط ایران گردیده است. در بین مناطق دیدنی و گردشگرپسند ایران جزیره کیش و مشهد مقدس بیشتر از هر نقطه دیگری پذیرای گردشگر از طریق تورهای مسافرتی است. تور کیش در بین کل تورهای مسافرتی داخلی و خارجی بیشترین مخاطب را دارد. دلیل آن هم شرایط جغرافیای خاص جزیره و تنوع پروازهای چارتر از کلیه نقاط ایران به آن است. مشهد مقدس هم بدون تردید بیشترین جذب زائر و گردشگر را در ایران داراست و به دلیل ترافیک بیش از حد گردشگر به این شهر بسیاری از سفر ها از طریق تور مشهد (چه زمینی که عموما با قطار انجام میگیرد و چه هوایی) صورت می گیرد. در ادامه به معرفی مختصر از این 2 قطب گردشگری و مناطق دیدن یآن میپردازیم:

جزیره کیش

تورکیش-تورمشهد.com 5.jpg

جزیره کیش یکی از جزیره‌هایخلیج فارسو از توابع بخش کیش،شهرستان بندر لنگهدراستان هرمزگانو ازنقاط دیدنی استان هرمزگاندر جنوبایراناست. این جزیره به دلیل آب و هوای مطلوب و دلپذیر سالیانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می کند. با توجه به تنوع پرواز به مقصد جزیره کیش و گارانتی بودن اکثر هتل ها توسط آژانس های مسافرتی تور لحظه آخری کیش در این چند ساله از رونق زیادی برخوردار بوده است. برای بررسی تورها و نرخ ها در مسیرهای داخلی کافیست در اینترنت سرچ کنید و به یکی از وبسایت­های مرجع مانند

http://تورکیش-تورمشهد.com/ مراجعه نموده و با بررسی قیمت ها اقدام به خریداری تور نمایید.

تورکیش-تورمشهد.com 1.jpg

اسکله تفریحی کیش

دقیقا در مرکز جزیرهقرار گرفته است و بزرگترین اسکله تفریحی جزیره کیش است و اولین مکانی که در جزیره مورد بازدید گردشگران کیش قرار می گیرد این اسکله تفریحی می باشد.شکل ظاهری این اسکله به روش شمع فلزی و عرشه آن چوبی ساخته شده است و دارای طول ۴۳۷ متر و عرض ۱۸ متر است. پیاده روی شب هنگام و غروبافتاب روی اسکله بسیار لذت بخش است. این اسکله همچنین به بولینگ مریم، بازار ونوس نیز نزدیک است و در انتهای بلوار دریا قرار دارد. هتل شایان کیش نزدیکترین هتل به اسکله است و اتاق های رو به دریا آن به سمت اسکله کیش می باشد. در اسكله تفريحى مجموعه اى از امكانات تفريحى از قبيل : جت اسكى، قايق هاى پدالى، قايق هاى ماهيگيرى، قايق هاى پارويى، سه چرخه هاى آبى، امكانات غواصى و قايق هاى كف شيشه اى وجود دارد.

تورکیش-تورمشهد.com 2.jpg

پارک دلفین های کیش

از دیگر مکان های دیدنی و گردشگری جزیره زیبای کیش می باشد. در این پارک جذاب دلفین های زیبا با حرکت نمایشی و جالب خود روز خوبی را برای شما گردشگران عزیز به رقم می زنند. این مجموعه دیدنی و تفریحی هر ساله افراد بسیاری را به خود جلب می کند . به طوری که از سرتاسر خاور میانه برای دیدن این پارک دیدنی پا به جزیره کیش می گزارند.

مجموعه تفریحی پارک دلفین ها در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد. این مجموعه شامل فضای سبز با انواع گونه های مختلف گیاهی، باغ پرندگان، اولین دلفیناریوم در ایران است. دلفیناریوم این مجموعه گونه های مختلفی از پستانداران دریایی از جمله دلفین و شیر دریایی نگهداری می شوند.

فضای سبز پارک دلفین ها شامل بیش از یکصد گونه گیاهی از جمله هزاران درخت نخل، بنجامین های بسیار بزرگ، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، کهور، گل ختمی، شیشه شور، تکوما و گونه های مختلفی از کاکتوس و سایر گیاهان است که باتوجه به وضعیت اقلیمی جزیره کیش و مرجانی بودن خاک آن درنوع خود بی نظیر است.

تورکیش-تورمشهد.com 3.jpg

کیبل اسکی از تفریحات آبی و هیجان انگیزای است که در کیش مورد استقبال زیاد گردشگران می باشد. این ورزش ایمن و لذت‌بخش می باشد که شرایط سنی خاصی نداشته و همه می‌توانند از ۳ ساله تا ۹۳ ساله از آن لذت ببرند.

بزرگترین کیبل اسکی جهان و نخستین سایت اسکی روی آب خاورمیانه به طول ۸۶۰ متر و عرض ۱۶۰ متر با ۵ برج که در آب های نیلگون خلیج فارس نصب شده است با سرعت ۲۸دتا ۶۲ کیلومتر بر ساعت، امکان سرویس‌دهی به ۱۲ نفر از ورزشکاران مبتدی تا حرفه ایی را می دهد.

کیبل اسکی کیش طبق آخرین استانداردها ساخته شده است و این مجموعه شامل امکانات کامل رختکن و دوش، سکوی شروع، اتاق آموزش و فروشگاه لوازم و تجهیزات ورزشی مخصوص کیبل اسکی، رستوران و کافی‌شاپ است.

کیبل اسکی کیش در یکی از زیباترین نقاط ساحل نقره‌ فام شرقی کیش با صدها درخت نارگیل و درختان لور قدیمی و غیره، با آلاچیق‌های متعدد در طول ساحل، نزدیک اسکله بزرگ تفریحی و پلاژ آقایان واقع شده و امکانات پارکینگ نیز برای آن فراهم است.

تورکیش-تورمشهد.com 4.jpg

مرکز تجاری کیش

یکی از مراکز خرید مهم برای گردشگران تور کیش، مرکز تجاری کیش است. توصیه می شود در سفر خود به جزیره کیش جهت خرید حتما از مرکز تجاری کیش دیدن نمایید. مرکز تجاری کیش در سال ۱۳۷۹ در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربه در ناحیه گردشگری کیش که بسیاری از بازارهای کیش در آن واقع شده اند قرار دارد. این مرکز خرید دارای ۴۷۹ غرفه تجاری در زمینه های گوناگون و همچنین دارا بودن چند فست فود، کافی شاپ و یک رستوران گردان آماده ارائه خدمات به گردشگراناست. قابل توجه است که همه شب راس ساعت ۲۲ درمرکز تجاری کیشمراسم قرعه کشی با اجرای برنامه های شاد و اهدا جوایز به برندگان از میان کیشوندان و گردشگران تور کیش برگزار می گردد.

تورکیش-تورمشهد.com -Royal Star Restaurant Creed 6.jpg

رستوران رویال استار کیش

از رستوران های شیک و بسیار زیبای جزیره کیش است این رستوران بارنگ بندی های شاد و آرامش بخشی دیزاین شده و سرو هر نوع غذایی در رستوران رویال استار دلچسب می باشد. رستوران دربلوار صدف ، خیابان کرمان ، خیابان هرمزگان قرار دارد و ظرفیت داخل رستوران برای ۱۰۰ نفر و در تراس ۵۰ نفر می باشد. پرسنل خوش برخورد رستوران با ارائهبهترین استیک و برگر جزیره، چیکن پارمزان، بشقاب غذاهای دریایی، پاستای آلفردو و سالاد سزار و… با شیک ترین دیزاین آماده پذیرایی از مهمانان گرامی می باشند.

سرویس دهی کامل و مدیریت خوب این رستوران زیبا باعث ایجاد تجربه خاطره انگیز برای مهمانان شده و باعث می شود طعم عالی غذاهای آن را هرگز از یاد نبرند.

مشهد

تورکیش-تورمشهد.com -mashhad-tour.jpg

شهر مقدس مشهد بعد از تهران از شهر های بزرگ ایران محسوب می شود و مرکز استان خراسان رضوی می باشد و این شهر در زمان افشاریان پایتخت ایران بود و در سال 1388 به عنوان پایتخت معنوی ایران انتخاب شد. مشهد مقدس بخاطر وجود بارگاه امام رضا (ع) یک شهر زیارتی و سیاحتی که سالیانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب می کند. مشهد دارای 13 منطقه شهرداری است و این شهر دارای یک فرودگاه بین المللی، یک ایستگاه راه آهن و سه پایانه است که ارتباط را با شهرهای دیگر ممکن می سازد. در ادامه مطلب برخی از مکان های تاریخی، گردشگری، تفریحی، بازارها و رستوران های مشهد را برای شما گردشگران گرامی تور مشهد شرح می دهیم.

تورکیش-تورمشهد.com -mashhad-tour -akhlamad mashhad 1.jpg

ییلاق و آبشار اخلمد مشهد

در روستای اخلمد چناران نزدیکی مشهد است که در آخر رودخانه موجود در این روستا آبشار زیبای در دره ای میان کوه بینالود واقع شده است و قدمتی چند هزار ساله دارد. این ییلاق خوش آب و هوا که از گردشگاههای مشهد است در تمام ایام سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. دلیل جذب گردشگر به این ییلاق زیبا منظره بی نظیر درختان و دیوارهای سنگی به همراه آبشار بلند آن است. که در طی مسیر دره و آبشار اخلمد باغ های سرسبز و باصفای وجود دارد که از سپری کردن مسیر و هوای پاک آن نهایت لذت را خواهید برد. دره اخلمد دارای چندین آبشار می‌باشد که آبشار بزرگ آن۴۵ متر ارتفاع دارد و آبشار کوچک ۲۳ متر ارتفاع دارد و در تمام فصول جاری است .بند اخلمد و غار اخلمد از دیگر جاذبه‌هایروستای ییلاقی زیبای اخلمد می باشد. گردشگرانی که به شهر مقدس مشهد سفر می کنند بازدید از این ییلاق با صفا را در برنامه خود داشته باشند تا سفر به یادماندنی در گوشه ذهن خود به یادگار داشته باشند.

mojtame gardeshgari sonati baba qodrat dar mashhad 9.jpg

مجتمع گردشگری بابا قدرت مشهد

یک مجموعه تاریخی می باشد کهمتعلق به دوران قاجار و با قدمتی بیش از دو قرن که توسط استادکاران معمار و هنرمند ایرانی ساخته شده است. این مجتمع دارایفضایی حدود ۸۰۰۰ متر مربع است کهشامل رستوران سنتی (فضایی در حدود ۳۰۰۰ متر مربع )، چایخانه سنتی (فضایی حدود ۱۰۰۰ متر مربع) و بازارچه سنتی (فضایی در حدود ۱۱۰۰ متر مربع و در ۲۲ غرفه کالا) می باشد. مجتمع بابا قدرت دارای فضایی سنتی و کاملا طبیعی می باشد و در محیطی کاملا منحصر بفرد ازسروانواع غذاهای سنتی و غیر سنتی،چای، انواع قهوه و نوشیدنی های گیاهی نهایت لذت را خواهید برد. در بازارچه این مجتمع هنرهای دستی و با ارزش هنرمندان عزیزمان موجود می باشد. اگر به مشهد سفر کردید این مجتمع بی نظیر را در گوشه ذهن و برنامه سفر خود داشته باشید. مجتمع بابا قدرت۴ گواهینامه بین المللی از کشور انگلستان در زمینه خدمات توریسم و رستوران دریافت کرده است .

تورکیش-تورمشهد.com -mashhad-tour -mojtam tejari arman mashhad.jpg

مجتمع تجاری آرمان

یکی دیگر از مجتمع های تجاری مشهد است کهحدود ۵۰۰متر با حرم فاصله دارد. این مجتمع از جنوب به خیابان نواب و از سه طرف دیگر محدود به کوچه صفارشاهرودی است.این مجتمع فضای مدرن و متفاوتی دارد.دارای رستوران،کافی شاپ،مغازه های شامل کیف و کفش ،لوازم ورزشی،بدلیجات،پوشاک و….است.فضاهای بازی کودکان و فضای سرگرمی بزرگسالان را فراهم آوردهاست.صخره ای عظیم همراه با آبشارها، باغچه ها و گیاهان نمادی از بازگشت طبیعت به معماری را در این تفرجگاه تداعی می‌کند.


تورکیش-تورمشهد.com -mashhad-tour -souvenirs-of-the-city-of-mashhad 5.jpg

مشهد دارای تنوع زیادی از محصولات، کالاها و صنایع می باشد و همه آنها در مراکز خرید شهر، عرضه می شوند. گردشگرانتور مشهدبی شک بعد از زیارت جوار بارگاه امام رضا (ع) و بازدید از جاذبه های گردشگری شهر به فکر خرید سوغات برای خانواده و عزیزان خود هستند که ما در این مطلب بهترین سوغاتی های شهر مشهد را به مختصر برایتان معرفی می کنیم تا خریدی آسان و عالی داشته باشید.

سوغاتی های مشهد مقدس :

· زعفران وزرشک

· ادویه

· خشکبار

· جیلی بیلی

· فیروزه

· مهر، جانماز و تسبیح

· نقل و نبات

· عطریات

· و…..

زعفران و زرشکاز مرغوب ترین و گرانبهاترین سوغات شهر مشهد می باشد. زعفران و زرشک از تولیدات کشاورزی مردم خراسان می باشد و گردشگری نیس که به خراسان و مشهد سفر کنند و از این سوغات بی نظیر تهیه نکند.زعفران به صورت سرگل (ریز)، پوشال نگین (درشت) و با ریشه عرضه می شود و زرشک نیز دو نوع است اناری و پفکی (مجلسی) است.

ادویهادویه پلویی، ادویه هجده رنگ و ادویه هفت قلم که مخلوطی از دارچین، سماق، گلپر، زنجبیل، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه میباشد و بیشتر در آبگوشت، خورشت و دیگر غذاهای ایرانی استفاده میگردد. این ادویه های خوش عطر و طعم را در کلیه مراکز خرید مشهد می توانید تهیه کنید.

خشکباراز دیگر سوغات مشهد می باشد که از کودکان گرفته تا بزرگسالان طرفدار این تنقلات خوشمزه می باشند.آلو بخارا، آلوچه، لواشک، برگه هلو، انجیر خشک، نخود ، توت خشک و کشمش و انواع تخمه از خشکبارهای هستند که در مشهد و خراسان به فراوانی یافت می شود.

مهر، جانماز و تسبیحبیشتر از جنس ترمه و مخمل گلدوزی شده کاشان دوخته شده است و تسبیحبا جنس های مختلفی همچون شاه مقصود ، انواع عقیق، دلربا، فیروزه، کهربا و در قیمت های مختلف موجود می باشد. شهر مشهد بخاطر حرم امام رضا (ع) از حال و هوای معنوی برخوردار می باشد و زائران برای تبرک مهر، جانماز و تسبیح تهیه می کنند.

نقل و نباتبهعنوان سوغات مخصوص شهر مشهد می باشد. نباتبا طعم های زعفرانی، دارچینی ، زیره ، لیمویی، گل محمدی، نعنایی، آویشن ونقل در طعم های گردویی، کاکائوی، نارگیلی، هل، گلاب، زعفرانی میتوان در بازارها و مغازه ای اطراف حرم و دیگر نقطه شهر مشهدتهیه کرد.

عطریاتافرادی که به مشهد سفر کرده اند بوی عطرها را در اطراف حرم استشهام کرده اند و در مغازهای اطراف حرم به ویژه بازار رضا بوی عطر فضا را گرفته است.عطریات مختلف با رایحه های گل مریم، بهارنارنج، گل یخ، گل سنجد، یاس سفید، عطرهای میوه ای، عطر گل محمد، عطر یاس هستند.

فیروزهمعروفترین معدن های فیروزه در استان خراسان واقع شده است، و شهر مقدس مشهد، یکی از مراکز تراش فیروزه در دنیاست.یکی از مهمترین کاربرد های فیروزه که زیاد شنیده ام دفع چشم زخم و حفاظت در برابر نیروهای منفی است. از این سنگ انواع گردنبند، انگشترو.. ساخته و در بازارهای مشهد موجود است و سوغاتی بی نظیر برای عزیزانتان می باشد.

تورکیش-تورمشهد.com -mashhad-tour -park mojhaie abi mashhad 1.jpg

سرزمین موج های آبیتفریگاهیست آبی که بزرگترین پارک آبی سرپوشیده خاورمیانهو نخستینمجموعه از این نوعدر ایران می باشد.لحظاتی شاد و پر هیجانی را در سرزمین موج های آبی تجربه کنید.سرسره "تاپسی توروی” این مجموعه، برنده بهترین سرسره آبی سال۲۰۱۰از طرف انجمن پارک های آبی جهان است.بی شک هیچ گردشگری سرزمین موج های آبی با این همه امکانات و هیجانات را از دست نخواهد داد.مدیریت سرزمین موج های آبی برای گردشگران اقامت در هتل برایشیفت تمام وقت سرزمین با ارائه نامه از هتل محل اقامت بصورت ویژه تخفیف ۵۰،۰۰۰ ریال را در نظر گرفته است.برای دسترسی به مجموعه سرزمین موج های آبی می توانید با متروبه ایستگاه پارک ملت ابتدای بلوار امامت مراجعه کرده و از آنجا به راحتی با سرویس های قاسم آباد به مجموعه برسید.

امکانات پارک موج های آبی مشهد:

· سرسره های آهسته(سرعتی،پیچشی،موج،تاپسی توروی،تویستر)

· چاله فضایی

· استخر موج

· رودخانه آرام و خروشان

· منطقه بازی کودکان

· استخر برکه

· سونای خشک و بخار

· جکوزی سرد و گرم

· رستوران

· کافی شاپ

· فروشگاه لوازم ورزشی

· حمام ترکی و


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس