به گزارش مشرق، یک مدیر ارشد پژو به رویترز گفت شرکت پژو برنامههایش برای سرمایهگذاری و تولید خودرو در ایران را در مواجهه با مواضع سرسختانه آمریکا در دوران ریاستجمهوری دونالد ترامپ که میتواند مزیتی برای این شرکت محسوب شود، ادامه خواهد داد.
ژان کریستوف کومارد، مدیر بخش خاورمیانه پژو گفت گروه پژو در آستانه آغاز تولید دوباره با مشارکت ایران خودرو قرار دارد و همچنین برای سرمایهگذاری و تولید بیش از 100 میلیون یورو (106 میلیون دلار) در کارخانه جدید خودروهای برند سیتروئن با همکاری شرکت سایپا آماده میشود.
پژو سال گذشته پس از توافق هستهای و لغو تحریمهای ایران به این کشور باز گشت و بر اساس آمارهای موسسه آیاچاس، جایگاه خود به عنوان بزرگترین برند خودرو در ایران را بازپس گرفته است و سال گذشته سهم 32 درصدی در بازار ایران داشت.
این خودروساز ژوئن سال گذشته، یک قرارداد 400 میلیون یورویی با ایران برای تولید پژو به امضا رساند و 4 ماه بعد یک قرارداد 300 میلیون یورویی برای تولید سیتروئن منعقد کرد.
کومارد توضیح داد تشدید فشارها از سوی واشنگتن احتمالا سبب پیشتازی پژو خواهد شد چراکه رقبای این شرکت از بازگشت دوباره به ایران سرباز میزنند.
وی افزود: «این فرصتی برای ما برای که به فعالیتهایمان سرعت بدهیم... قطعا، فعالیت برای شرکتهای آمریکایی در ایران سختتر خواهد شد. ما پیش قدم بودیم و قصد داریم آن را ادامه دهیم.»
جنرال موتورز و دیگر برندهای آمریکای حضور چشمگیری پیش از انقلاب اسلامی ایران در این کشور داشتند. دیگر برندهای غربی و ژاپنی نیز به علت تحریمهای جدید از حضور در ایران خودداری کردند اما اکنون به دنبال ورود دوباره به بازار ایران هستند. موسسه آیاچاس، انتظار دارد که بازار خودروی ایران 8 درصد رشد کند و تولید خودرو در سال جاری به 1.35 میلیون خودرو برشد و تا سال 2024به 1.8 میلیون دستگاه برسد.
شرکتهای خودروساز آلمانی برخلاف رقبای فرانسوی خود ممکن است ورودی محتاطانه به بازار ایران داشته باشند چراکه فلوکس واگن، دایلمر و بیامدبلیو فروش و تولید بسیاری در آمریکا دارند.
شرکت رنو، رقیب بزرگ هموطن پژو، نیز بر تولید و مدلهای جدید خود در ایران افزوده است و به گفته آیاچاس ممکن است تا سال 2019 به لطف قیمت پایین تولیداتش از پژو در فروش پیشی بگیرد.
ژان کریستوف کومارد، مدیر بخش خاورمیانه پژو گفت گروه پژو در آستانه آغاز تولید دوباره با مشارکت ایران خودرو قرار دارد و همچنین برای سرمایهگذاری و تولید بیش از 100 میلیون یورو (106 میلیون دلار) در کارخانه جدید خودروهای برند سیتروئن با همکاری شرکت سایپا آماده میشود.
پژو سال گذشته پس از توافق هستهای و لغو تحریمهای ایران به این کشور باز گشت و بر اساس آمارهای موسسه آیاچاس، جایگاه خود به عنوان بزرگترین برند خودرو در ایران را بازپس گرفته است و سال گذشته سهم 32 درصدی در بازار ایران داشت.
این خودروساز ژوئن سال گذشته، یک قرارداد 400 میلیون یورویی با ایران برای تولید پژو به امضا رساند و 4 ماه بعد یک قرارداد 300 میلیون یورویی برای تولید سیتروئن منعقد کرد.
کومارد توضیح داد تشدید فشارها از سوی واشنگتن احتمالا سبب پیشتازی پژو خواهد شد چراکه رقبای این شرکت از بازگشت دوباره به ایران سرباز میزنند.
وی افزود: «این فرصتی برای ما برای که به فعالیتهایمان سرعت بدهیم... قطعا، فعالیت برای شرکتهای آمریکایی در ایران سختتر خواهد شد. ما پیش قدم بودیم و قصد داریم آن را ادامه دهیم.»
جنرال موتورز و دیگر برندهای آمریکای حضور چشمگیری پیش از انقلاب اسلامی ایران در این کشور داشتند. دیگر برندهای غربی و ژاپنی نیز به علت تحریمهای جدید از حضور در ایران خودداری کردند اما اکنون به دنبال ورود دوباره به بازار ایران هستند. موسسه آیاچاس، انتظار دارد که بازار خودروی ایران 8 درصد رشد کند و تولید خودرو در سال جاری به 1.35 میلیون خودرو برشد و تا سال 2024به 1.8 میلیون دستگاه برسد.
شرکتهای خودروساز آلمانی برخلاف رقبای فرانسوی خود ممکن است ورودی محتاطانه به بازار ایران داشته باشند چراکه فلوکس واگن، دایلمر و بیامدبلیو فروش و تولید بسیاری در آمریکا دارند.
شرکت رنو، رقیب بزرگ هموطن پژو، نیز بر تولید و مدلهای جدید خود در ایران افزوده است و به گفته آیاچاس ممکن است تا سال 2019 به لطف قیمت پایین تولیداتش از پژو در فروش پیشی بگیرد.