کد خبر 690735
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴

روز آینده بارش شدید باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیانی ماندن رودخانه‌ها در شمال و غرب هرمزگان، جنوب بوشهر، نیمه جنوبی فارس، خراسان شمالی و نیمه غربی کرمان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی نشان می‌دهد که امروز دوشنبه سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است و به تدریج دامنه فعالیت آن نیمه شرقی کشور را در بر می‌گیرد. همچنین در جنوب و جنوب غرب کشور رگبار باران، گاهی با وزش باد شدید و رعدوبرق و در برخی مناطق کوهستانی با تگرگ همراه خواهد بود.
 
امروز در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه‌های البرز بارش برف و باران ‌ وجود دارد و در بعدازظهر در برخی نقاط جنوب، جنوب شرق و شرق کشور شاهد وزش باد شدید خواهیم بود ضمن آنکه از بعدازظهر امروز در نوار غربی کشور از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود.
 
روز سه‌شنبه بارش‌ها در شرق، شمال شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت، ضمن آنکه در سواحل غربی خزر، شمال غرب و برخی از مناطق غربی کشور نیز بارش پیش‌بینی می‌شود.
 
روز چهارشنبه بارش‌ها در برخی مناطق جنوب و شمال غرب کشور ادامه دارد و با ورود سامانه بارشی جدید، بارش‌ها در شمال غرب و غرب تشدید می‌شود و به تدریج نیمه غربی و جنوبی کشور را در بر می‌گیرد.
 
امروز دوشنبه خلیج فارس و امروز و فردا دریای عمان و تنگه هرمز مواج است.
 
امروز بارش شدید باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، نیمه غربی کرمان پیش‌بینی می‌شود که بارش در ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد به شکل برف خواهد بود.
 
امروز بارش باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه ها در یزد، شمال و غرب هرمزگان و از بعد از ظهر در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود که بارش در شمال خراسان رضوی به شکل برف خواهد بود.
 
همچنین امروز بارش برف در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، خراسان شمالی، بارش برف و باران در لرستان، زنجان، قزوین، همدان، مرکزی، جنوب و غرب اصفهان، البرز، شمال تهران و شمال سمنان، بارش باران و در ارتفاعات برف در گیلان، مازندران و گلستان در حال انجام است.
 
فردا سه شنبه 1395/11/26‌ بارش شدید باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیانی ماندن رودخانه‌ها در شمال و غرب هرمزگان، جنوب بوشهر، نیمه جنوبی فارس و نیمه غربی کرمان پیش‌بینی می‌شود.
 
فردا بارش باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود که بارش در مناطق شمالی استان به شکل برف خواهد بود؛ فردا بارش برف و باران در کرمانشاه و غرب کردستان پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین از بعد از ظهر دوشنبه تا بعد از ظهر سه‌شنبه در مناطق شرقی کرمان و مناطق غربی سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
 
طی‌ امروز و فردا‌ بارش برف در استان‌های مذکور موجب اختلال در تردد جاده‌ای خواهد شد بر این اساس برای جلوگیری از خسارات احتمالی و کاهش مشکلات ناشی از بارش برف و باران فراهم کردن تمهیدات لازم به‌ویژه هنگام تردد از جاده های مواصلاتی توصیه می‌شود.
 
آسمان تهران فردا نیمه‌ابری همراه با مه صبحگاهی، گاهی وزش باد و به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود اما روز چهارشنبه در اواخر وقت بارش برف و باران در تهران خواهیم داشت؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 8 و صفر درجه خواهد بود.
 
فردا اردبیل و کرج با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سرترین‌ مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 21 درجه بالای صفر و بوشهر با بیشینه دمای23 درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان خواهند بود.
 
میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 21 بهمن‌ماه امسال 83.3 میلی‌متر ثبت شد؛ میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 138.8 میلی‌متر بود‌ بنابراین بارش سال جاری 60 درصد سال گذشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس