کد خبر 69068
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۱

استيون اسپيلبرگ در حال اتمام فيلمبرداري پروژه سينمايي «اسب جنگي» است و نخستين پوستر سينمايي آن منتشر شد.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، اين فيلم كه يك پروژه اقتباسي است، براي اكران در 28 دسامبر (7 دي) سال 2011آماده مي شود.

بنا بر اعلام كامينگ سون، پيش از اين قرار بود فيلم جديد اسپيلبرگ در تابستان 2011 در معرض تماشاي سينما دوستان قرار گيرد.

«جرمي اروين» به عنوان بازيگر نقش اصلي فيلم اقتباسي «اسب جنگي» معرفي شده است.

بنا بر اعلام پايگاه اطلاع رساني فرست شويينگ، از ديگر بازيگران اين پروژه سينمايي مي‌توان به اميلي واتسون، پيتر مولان و ديويد توليز اشاره كرد.

شركت فيلمسازي «دريم وركز» و كمپاني‌ «ديسني» امتياز برگردان سينمايي اين رمان را به‌دست آورده اند.

رمان «اسب جنگي» در سال (1982) به قلم (مايكل مورپورگو) منتشر شده است.

داستان اين كتاب به انس و الفت پسري نوجوان و يك اسب در خلال سال‌هاي بحراني جنگ جهاني اول مي‌پردازد.

اسپيلبرگ از ‌12 سالگي شروع به ساخت فيلم‌هاي آماتوري كرد و در ‌16 سالگي فيلم بلندي به‌نام «نور بلند» را ساخت. اسپيلبرگ از کالج ايالتي کاليفرنيا در رشته سينما فارغ‌التحصيل شد و با فيلم كوتاه «آمبلين» در سال ‌1968 مورد توجه قرار گرفت.

وي هم‌دوره فيلم‌سازان سرشناسي چون جورج لوکاس، فرانسيس فورد کوپولا، مارتين اسکورسيزي، جان ميلوش و برايان دي‌ پالما است كه در ابتداي ورود به حرفه سينما با کمپاني "کلمبيا پيكچرز" براي ساخت چند فيلم تلويزيوني به توافق رسيد و اولين فيلم بزرگ و مهم خود را که در سينماها به نمايش درآمد را در سال ‌1971 بانام «دوئل» ساخت.

سه سال بعد وي فيلم «شوگرلند اکسپرس» را ساخت. اين فيلم در جشنواره كن ‌1974 نامزد نخل طلا بود و جايزه بهترين فيلم‌نامه را دريافت كرد.

فيلم «آرواره‌ها» محصول ‌1975 از موفق‌ترين و مهم‌ترين آثار كارنامه سينمايي اسپيلبرگ است. اين فيلم داستان يك کوسه است که ساكنان يک شهر ساحلي را به وحشت مي‌اندازد. اين فيلم به يكي از پرفروش‌ترين آثار سينمايي در زمان اكران تبديل شد و شهرت و موفقيت اسپيلبرگ را دوچندان ساخت.

«برخورد نزديك از نوع سوم» فيلم بعدي اسپيلبرگ بود كه براساس داستاني که خود او نوشته بود ساخته شد كه سفر موجودات فضايي به کره زمين را به تصوير كشيده است.

اسپيلبرگ در فيلم بعدي خود وارد دنياي خيالي شد و فيلم «اينديانا جونز و مهاجمين صندوقچه گمشده» را در سال ‌1981 ساخت.

اين كارگردن نامدار يك سال بعد فيلمي درباره دنياي كودكان و افسانه‌هاي تخيلي و فضايي ساخت که توجه مخاطبين بزرگسالان را نيز به خود جلب كرد. «اي. تي» كه در زمان اكران پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينما شد و هم‌اكنون يكي از موفق‌ترين آثار اسپيلبرگ در زمينه تجاري محسوب مي‌شود. اين فيلم جايزه بهترين فيلم خارجي جوايز ديويد دوناتلو ايتاليا را در سال ‌1983 كسب كرد.

فيلم بعدي اسپيلبرگ «رنگ ارغواني» بود كه در سال ‌1985 ساخته شد و نامزد ‌11 جايزه اسكار شد، هرچند هيچ‌يك را كسب نكرد.

اسپيلبرگ در سال ‌1993 فيلم به‌يادمادني «پارك ژوراسيك» را با بهره‌گيري از جديدترين فناوري‌هاي جلوه‌هاي ويژه ساخت و پس از آن اثر علمي-تخيلي اما پرفروش «مايکل کرايتون» را به سينما آورد.

يكي از موفق‌ترين فيلم‌هاي كارنامه سينمايي اسپيبرگ بي‌شك فيلم «فهرست شيندلر» محصول ‌1994 است. اين فيلم موفق شد در جوايز اسكار و جوايز بافتا عنوان بهترين فيلم و بهترين كارگرداني را كسب كند و در جوايز گلدن گلوب جايزه بهترين كارگرداني را براي اسپيلبرگ به‌همراه آورد.

در سال ‌1998 بود كه اسپيلبرگ ديگر شاهكار حرفه‌اي خود يعني «نجات سرباز رايان» را به رخ اهالي سينما كشيد. اين فيلم جنگي درباره جنگ جهاني دوم و نبرد سربازان آمريکايي‌ با ژاپني‌ها بود كه هنر استفاده از تكنيك‌هاي جلوه‌هاي ويژه در آن بي‌نظير بود. اين فيلم براي دومين‌بار جايزه اسكار بهترين كارگرداني را براي اسپيلبرگ به‌همراه آورد و در جوايز گلدن گلوب نيز جايزه بهترين كارگرداني را گرفت.

«هوش مصنوعي» محصول ‌2001، «گزارش اقليت» محصول ‌2002 و «ترمينال» محصول ‌2004 و «جنگ دنياها» محصول ‌2005 فيلم‌هاي بعدي اسپيلبرگ بودند.

اين فيلم‌ساز ثروتمند در سال ‌1993 جايزه شير طلاي افتخاري جشنواره ونيز، در سال ‌1995 جايزه سزار افتخاري فرانسه، در سال ‌1987 جايزه اسكار افتخاري و در سال ‌2004 جايزه «آكي‌را كوروساوا» جشنواره توكيو را گرفت و در سال ‌2003 نام وي در تالار مشاهير هاليوود جا گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس