کد خبر 68961
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۱

معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: خط مقدم نيروي هوايي در عمق خاك دشمن است و اين نيرو در هر شرايطي آمادگي انجام عمليات در جنگ همتراز و ناهمتراز را دارد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، امير 'عزيز نصيرزاده' روز سه‌شنبه در مراسم تجليل از خلبانان و پيشكسوتان شركت‌كننده در عمليات (كمان-99 )در مركز آموزشي شهيد خضرايي با گرامي داشت هفته دفاع مقدس افزود: بزرگترين ضربه را در هر جنگي نيروي هوايي به دشمن خواهد زد؛ همانگونه كه در دفاع مقدس آن را ثابت كرد.
وي با بيان اين كه جنگ يك پديده پايدار در طول تاريخ است، تصريح كرد: در دو صورت، جنگ رخ نخواهد داد، اول اين‌كه سلطه را بپذيريم و دوم اينكه آمادگي و بازدارندگي در حد بالا وجود داشته باشد.
معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي با بيان اين‌كه ما هيچ گاه سلطه را نخواهيم پذيرفت، تاكيد كرد: بايد قدرت بازدارندگي ما در حد عالي باشد و با عبرت گرفتن از تاريخ آمادگي خود را حفظ كنيم.
اميرسرتيپ نصيرزاده با يادآوري وضعيت نابسامان ارتش در آغاز دفاع مقدس گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي، همه قراردادهاي نظامي لغو شد و بودجه ارتش نيز براي جبران پرداخت حقوق اعتصاب كنندگان كاهش يافت.
وي افزود: فرماندهان و افسران ارتش نيز پاكسازي شده و در دو سال اول، ركود كامل آموزشي به وجود آمده بود و در همين حال، برخي لشكرهاي نيروي زميني در هم ادغام شده و مستشاران خارجي كشور را ترك كرده بودند.
معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش همچنين گفت: در آن زمان، قوميت‌هاي مختلف را نيز تحريك كرده بودند و ادعاي خودمختاري داشتند.
اميرسرتيپ نصيرزاده ادامه داد: در چنين شرايطي، عراق با افزودن دو لشكر تعداد لشكرهاي ارتش خود را به 12 لشكر رساند و بيش از چهار ميليارد دلار در يك سال صرف خريد تجهيزات نظامي كرد.
وي خاطرنشان كرد: عراق از شرايط اقتصادي بهتري برخوردار بوده و با بلوك غرب و شرق همكاري داشت به طوري كه برژينسكي از طرف كارتر رييس‌جمهوري وقت آمريكا حمايت اين كشور را از ادعاي عراق بر اروندرود مورد تاكيد قرار داد.
وي ادامه داد: در آن زمان، صدام در كنفرانس سران عرب در طائف اظهار كرد كه ارتش عراق در عرض يك هفته در ايران پياده روي تفريحي خواهد داشت.
معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش با بيان اين كه صدام از برخي مسايل غافل بود، گفت: صدام از درك قدرت رهبري و فرماندهي امام خميني (ره) و قدرت ايمان مردم ايران عاجز بود.
اميرسرتيپ نصيرزاده خاطرنشان كرد: صدام همچنين از تحليل توان ارتش ايران به ويژه نيروي هوايي دچار اشتباه شد به طوري كه اين نيرو كه توان خود را حفظ كرده بود چند ساعت پس از حمله عراق به ايران در عمليات كمان 99 دشمن را مورد حمله قرار داد.
وي افزود: در اين عمليات 200 فروند هواپيما برخاستند تا 140 هواپيما بتوانند بمب‌هاي خود را بر اهداف دشمن فرو ريزند.
وي ادامه داد: شدت اين ضربه به حدي بود كه دشمن مجبور شد هواپيماها را در نقطه‌اي دوردست به نام پايگاه الوليد مستقر كند اما خلبانان نيروي هوايي دوباره موفق شدند در عمليات H3 دشمن را مورد حمله قرار دهند.
معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش يادآور شد: در رزمايش مدافعان حريم ولايت كه در روزهاي گذشته برگزار شد شاگردان اين خلبانان توانستند حماسه‌ها را دوباره تكرار كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس