رئیس قوه قضاییه گفت: بشر در دنیای غرب به‌جایی رسیده که گویا لیبرال دموکراسی حرف نخست را در دنیا می‌زند، در واقع بر اساس این تفکر خیلی مسائل مانند مسئله حقوق بشر را به دنیا بر اساس آموزه‌های لیبرال دموکراسی تحمیل می‌کنند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی امشب در نشست مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: شاخصه‌های انقلابی بودن و ارتباط حوزه‌ها با مسئله انقلاب و دستگاه قضایی موضوع بسیار مهمی است که باید در جغرافیای معرفتی و دنیای عملی به آن توجه کرد.

وی بابیان اینکه مسئله انقلاب از دو زاویه موردبررسی قرار می‌گیرد، گفت: نخست تأثیرات انقلاب در درون کشور و دوم آثار انقلاب در کشورهای دیگر است، برای آنکه ارزیابی منصفانه داشته باشیم باید نگاه نگران وجود داشته باشد، چراکه بسیاری از اهداف زمان‌بر بوده و بسیاری نیز ناشی از ضعف‌ها و تحمیل‌هایی است که بر ما تحمیل‌شده است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تحمیل‌هایی که به‌نظام انقلاب اسلامی ‌شده است، تصریح کرد: قبل از انقلاب صدور نفت تقریباً سه برابر وضع فعلی ما بود، وضعیت جاده‌های روستایی و امکانات روستایی قابل‌مقایسه نیست، باید سنجید چپاولگران دوران پهلوی چگونه کشور را اداره می‌کردند و در حال حاضر وضع کشور چگونه است.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به وضعیت علمی و تحصیلی قبل از دوران انقلاب اسلامی گفت: در دوران پهلوی بسیاری از کارهای عمده را کارشناسان با پول‌های گزاف اداره می‌کردند و در حال حاضر در بسیاری از زمینه‌ها امروز ایران در رتبه‌های بالایی قرار دارد، در صنعت موشک به حدی نظام اسلامی پیشرفت کرده که جزو کشورهای قدرتمند دنیا قرارگرفته است.

وی افزود: روحیه خودباوری و استقلال سرمایه بسیار مهمی است که باید قدر آن را بدانیم، خودباوری را امام راحل به ایران داد و به فرموده مقام معظم رهبری این انقلاب ما را از بسیاری از منجلاب‌ها بیرون کشید، در همین کشور چه میزان پزشک از کشورهای دیگر داشتیم و امروز پزشکان ما از متخصصان دنیا محسوب می‌شوند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به منظر بیرونی انقلاب گفت: از این منظر باید تأثیرات عظیم انقلاب اسلامی را موردتوجه قرار داد، سلطه غرب این مقولات را مانند وحی به تمام دنیا صادر می‌کند، لیبرال دموکراسی را به‌عنوان عالی‌ترین دستاورد بشری به دنیا صادر کرده و می‌کند.

آیت‌الله آملی لاریجانی بیان کرد: بشر در دنیای غرب به‌جایی رسیده که گویا لیبرال دموکراسی حرف نخست را در دنیا می‌زند، در واقع بر اساس این تفکر خیلی مسائل مانند مسئله حقوق بشر را به دنیا بر اساس آموزه‌های لیبرال دموکراسی تحمیل می‌کنند.

وی ادامه داد: نظام اسلامی در مقابل لیبرال دموکراسی قد علم کرد و انقلابی به پا خاست که اندیشه امام راحل را به‌عنوان یک نظام فکری، فلسفه سیاسی و اندیشه فکری در دنیا مطرح کرد که اساس آن نگاه توحیدی و رجوع به قران است،نکته قابل‌توجه این است که نظام اسلامی را بنیان گذاشتند که قانون آن را بر اساس اسلام بنویسند.

رئیس قوه قضائیه بابیان اینکه در هیچ جای دنیا بر اساس حاکمیت دین و اسلام نظامی برپا نمی‌شود، گفت: در دنیای غرب حاکمیت بر اساس رأی است و در آنجا کاری به حکومت حق و الله ندارند، اصل سوم دولت را مسئول ترویج ارزش‌های اخلاقی می‌داند و از منکرات منع می‌کند و اصل چهارم قانون اساسی بیان می‌کند که همه مقررات باید بر اساس اسلام باشد، در هیچ جای دنیا چنین ارکان وثوقی نمی‌توان پیدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس