کد خبر 688834
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با اشاره به اعتماد و خوشبینی برخی در داخل کشور به آمریکا به ویژه در بحث مذاکرات هسته‌ای گفت: رجزخوانی‌های امروز ترامپ حاصل نگاه خوش‌بینانه‌ای است که در موضوع برجام به آنها داشتیم.

به گزارش مشرق، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در خصوص اقدامات غیرمنطقی رئیس‌جمهور جدید آمریکا و اظهارات تهدیدآمیزش در مورد ایران اظهار داشت: ترامپ بعد از رئیس‌جمهور شدن دچار غرور شده و هنوز در شور و شوق فضای انتخاباتی به سر می‌برد.
 
وی افزود: ترامپ صحبت‌هایی می‌کند که داری هیچ پشتوانه‌ای نیست، بهتر است یک نگاهی به عقب بیندازد و ببیند که پنج رئیس‌جمهور قبل از ترامپ هم چنین رجزخوانی‌هایی را علیه ایران می‌کردند و به نتیجه‌ای نرسیدند.
 
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ترامپ به سخنگوی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، عنوان کرد: ترامپ قبل از رجزخوانی علیه ایران بهتر است اطلاعات دقیقی را از توانمندی نیروهای مسلح ما داشته باشد.  
 
آصفری با تاکید بر اینکه ایران امروز با ایران سال 57 متفاوت است، ادامه داد: دولت‌های قبلی آمریکا میلیاردها دلار برای براندازی جمهوری اسلامی ایران هزینه کردند و پاسخ منفی شنیدند. ملت ما طی این سال‌ها در برابر رجزخوانی‌ها و اقدامات براندازانه آمریکا مقاوم‌تر شده است.
 
وی با بیان اینکه بیش از 40 میلیون نفر از مردم آمریکا مشکلات تامین اجتماعی و بیمه دارند، گفت: بهتر است آمریکایی‌ها این پول را برای حل مشکلات اجتماعی کشورشان هزینه کنند.
 
این نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از لحاظ بنیه دفاعی و قدرت نفوذ در کشورهای منطقه در جایگاه بالایی قرار دارد، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر آمریکا اقدامی را علیه ایران انجام دهد، شاید شروع با آنها باشد، اما پایان آن با آنها نخواهد بود و جبهه مبارزه با آمریکا امروز فقط در خلیج فارس خلاصه نمی‌شود.
 
آصفری با اشاره به اعتماد و خوش‌بینی برخی در داخل کشور به آمریکا به ویژه در بحث مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: معتقدم رجزخوانی‌های امروز آمریکا حاصل نگاه خوش‌بینانه‌ای است که در موضوع برجام به آنها داشتیم.
 
وی تاکید کرد: اگر در بحث برجام با استراتژی دقیقی‌تری پیش‌ رفته‌ بودیم امروز آنها این رجزخوانی‌ها را نداشتند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: برخی از جریانات داخلی کشور به دوران پسابرجام خوشبین بودند و می‌گفتند در پسابرجام چرخ اقتصاد ما می‌چرخد، اما پسابرجام برای ما حاصلی نداشت جز همین رجزخوانی‌ها، تحریم‌های جدید، اظهارات تهدیدآمیز مقامات آمریکایی و رفتارهای گستاخانه غربی‌ها.
 
آصفری ادامه داد: این جریانات و اتفاقات این پیام را برای لیبرال‌های داخل کشور و افرادی که به آمریکا خوشبین هستند دارد که آمریکا از خصومت، دشمنی و زیاده‌خواهی خود در بعد از برجام دست برنداشته است.
 
وی در پایان با بیان اینکه مطمئن باشید ایران امروز دیگر آن اعتمادی که در بحث برجام به آمریکا داشت، نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: جامعه جهانی اقدام به درگیری و جنگ را نخواهد پذیرفت و ایران هم با مذاکرات هسته‌ای به دنیا ثابت کرد که اهل گفتمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس