کد خبر 688149
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳

اداره کل امنیت عمومی لبنان یک عملیات تروریستی دیگر گروه تکفیری داعش در وسط بیروت را قبل از اجرای آن ناکام گذاشت.

  به گزارش مشرق، روزنامه لبنانی الاخبار روز سه شنبه نوشت: برنامه داعش این تندروترین گروه های تروریستی تکفیری این بار استثنائی بود زیرا یکی از عناصرش توانسته بود با نفوذ به شرکت سولیدر یکی از کارکنان آن را برای عملیاتی تروریستی جذب کند.

نیروهای امنیتی لبنان بتازگی «عمر العاصی» از عناصر داعش را قبل از اجرای یک عملیات تروریستی انتحاری در قهوه خانه الکوستا در خیابان الحمرا در وسط بیروت بازداشت کرده بودند.

الاخبار با بیان اینکه « این کارمند یک نیروی عادی سولیدر نبود»، افزود: بررسی تصاویر دوربین های کنترل کننده منطقه سولیدر در وسط بیروت نشان می دهد که این کارمند درصدد جمع اوری اطلاعات از اهداف احتمالی برای ارتکاب عملیاتی تروریستی بوده است.

این روزنامه لبنانی اضافه کرد: این کارمند یک لبنانی از اهالی شهر صیدا در جنوب لبنان است و ماموریت او جمع آوری اطلاعات از کاروان خودروئی شخصیت های سیاسی، مکان های مهم اقتصادی و گردشگری در وسط بیروت و همچنین جمع آوری اطلاعات از ورودی ها و خروجی های خانه « سعد حریری» نخست وزیر جدید لبنان بوده است.

الاخبار خاطرنشان کرد: داعش در کنار برنامه ریزی برای ارتکاب عملیات ترور احتمالی، درصدد جمه آوری اطلاعات از موسسه های اقتصادی لبنان است.

این روزنامه به نقل از منابع قضائی لبنان نوشت: نیروهای امنیت عمومی لبنان در دهم ماه گذشته به یک کارمند مظنون و او را بازداشت می کنند و این کارمند در بارجوئی ها اعتراف کرده است که یک جوان فلسطینی ساکن اردوگاه عین الحلوه در شهر صیدا در جنوب لبنان او را ابتدا جذب داعش و سپس مامور می کند تا از همه اهداف ممکن در وسط بیروت اطلاعات جمع آوری کند.

وی همچنین اعتراف کرده بود که این جوان یکی از عناصر داعش در اردوگاه عین الحلوه بوده و ماموریتش جذب جوانان لبنانی برای پیوستن به این گروه تروریستی تکفیری و اعزام آنها به رقه سوریه توسط قاچاقچیان بوده است.

الاخبار نوشت: این جوان فلسطینی بعداز بازداشت فاش کرده است که برادر کارمند سولیدر را هم جذب کرده و به سوریه فرستاده تا به داعش بپیوندد.

این روزنامه لبنانی افزود: این جوان فلسطینی به یکی از سرکردگان اصلی داعش که در اردوگاه عین الحلوه بسر می برد، مرتبط بوده و او ماموریت کارمند بازداشت شده شرکت سولیدر را مشخص می کرده است.

الاخبار اضافه کرد: اداره کل امنیت عمومی لبنان ابتدا تلاش کرد جلوی درز اطلاعات در خصوص این عملیات داعش را بگیرد زیرا نگران بود کارمند داعشی سولیدر سراسیمه شده و مرتکب عملیاتی تروریستی انتحاری شود اما اکنون که پرونده مراحل قضائی را طی می کند اجازه انتشار اطلاعاتی در باره آن را داده است.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد:ژنرال« عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان در دیدار با سعد حریری او را در جریان این عملیات پیش دستانه قرار داده است.

الاخبار به نقل از « نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان هم تاکید کرد که « نیروهای امنیت عمومی یک عملیات تروریستی را ناکام ساختند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس