رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مسئولان نظام برای اینکه بتوانند خدمت را همراه توفیق کنند، نیاز به دعای خیر مراجع دارند، امروز گزارش مختصری از آخرین وضعیت توافق هسته‌ای به خدمت مراجع ارائه کردیم.

به گزارش مشرق،  علی‌اکبر صالحی امشب در نشست خبری که در سالن امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، بابیان اینکه توافق‌ها در دولت‌های گوناگون تغییری در روندشان ایجاد نمی‌شود، اظهار داشت: دولت جدید آمریکا باید به توافق برجام عمل کند، در غیر این صورت اعتبار آن‌ها زیر‌سؤال می‌رود.

وی در مورد دیدارهای امروز خود با مراجع عظام تقلید گفت: مسئولان نظام برای اینکه بتوانند خدمت را همراه توفیق کنند، نیاز به دعای خیر مراجع دارند، امروز گزارش مختصری از آخرین وضعیت توافق هسته‌ای به خدمت مراجع ارائه کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید براینکه در شرایط حساس کنونی ما نیاز به انسجام داخلی داریم، افزود: مراجع بزرگوار هم همگی تأکید داشتند ما باید این چندصدایی را به‌گونه‌ای نشان بدهیم که سبب تفرقه نشود.

صالحی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در سال 96 شاهد بهبود شرایط اقتصادی خواهیم بود، افزود: ما نمی‌گوئیم به آنچه که به‌دست آوردیم راضی هستیم؛ این درحالی است که به‌نظر برخی‌ها وضیعت کشور قبل و بعد از برجام فرقی نکرده است. برخی می‌خواهند افکار عمومی را منحرف کنند. ما در بهترین شرایط سالی 12 تن کیک زرد تولید می‌کنیم، 200 تن سوخت یک سال راکتور اراک بود.

وی با اشاره به آثار برجام عنوان کرد: ما همچنان مطالبه‌گر هستیم، بعد از برجام 2 قرارداد مهم با شرکت بوئینگ و ایرباس بسته شد. داریم وارد فضای انتخاباتی می‌شویم؛ نقدها باید منصف باشند و برخی رسانه‌ها نباید اذهان عمومی را منحرف کنند. از افرادی که مخالف هستند و می‌خواهند نقدی کنند تقاضا داریم که خبر را منصفانه بدهند و جوسازی نکنند.

وی بیان کرد: در 13 سال گذشته تنها 70 تن کیک زرد تولید کرده بودیم که برای تامین یک سال نیروگاه بوشهر نیازمند 200 تن هستیم که این میزان تولید سابق کشور اصلا کافی نبود.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد:ما نمی‌گوئیم به آنچه که به‌دست آوردیم راضی هستیم ولی بانک های بزرگ باید وارد شوند ولی این مطالبه گری به مفهوم نفی برخی از حقایق نیست؟ راه ها باز شده است و ان شاءالله به لطف خداوند در سال 96 شاهد آغاز بهبود شرایط اقتصادی خواهیم بود.

صالحی  با اشاره به  تهدیدات ترامپ نسبت به لغو برجام، عنوان کرد: هر دولتی باید به تعهدات دولت ماقبل متعهد بماند و اگر دولتی بخواهد بدون انقلاب چنین کاری انجام دهد قطعا به اعتبار خود ضربه زده است.

وی بیان کرد: اینکه آمریکا توافقنامه‌ای را امضا کند و پس از برگزاری انتخابات با روی کار آمدن دولت دیگران را کنار بگذارند در حقیقت اعتبار کشور و نظام خود را زیر پا گذاشته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: برجام امضای شخص اوباما نبود بلکه امضای یک حکومت بود و او از جایگاه حقوقی و حکومتی چنین کاری کرد نه شخصی که اکنون بخواهند لغو کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به سخنان اخیر ترامپ که برجام را بدترین قرارداد در تاریخ امریکا عنوان کرده ، گفت: اگر واقعا این برجام صنعت هسته ای ایران را متوقف کرده و پاشانده است چرا وی برجام را مفتضح‌ترین قراردادی می داند که آمریکا در طول تاریخ با یک کشور بسته است و اگر این گونه بود که مخالفان ما می گویند چرا آنها این قدر ناراحت هستند.

صالحی خاطرنشان کرد: امیدواریم طی 6 سال آینده ظرفیت خود را به جایی برسانیم که برای منابع مورد نیاز یک نیروگاه تامین کنیم. با وجود این دستاوردها برخی افرادی به دنبال انحراف افکار عمومی هستند به همین علت از آنها خواهش می‌کنم به دنبال نقد منصفانه باشند.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌های مسؤولان ملی درست است، تصریح کرد: مخالفان و موافقان از منظر حزبی برجام را مورد نقد قرار می‌دهند و نسبت به منافع ملی بی‌توجه هستند در حالی که در شرایط کنونی نیازمند انسجام داخلی هستیم و توصیه مراجع تقلید برای این بوده است که ما را در راستای تحقق انسجام داخلی هدایت کنند.

وی با اشاره به  بیکار شدن برخی از فعالین در سازمان انرژی اتمی، بیان کرد: این گفته‌ها درست نیست، سازمان انرژی اتمی 15 هزار نیروی کار دارد که 10 هزار نفر آنها شرکتی هستند که این مهندسان با شرکت‌های خصوصی قرارداد دارند که این شرکت‌ها خود مدیرعامل و هیئت مدیره دارند و ممکن است با نیروهای خود اتمام قرارداد داشته باشند.

صالحی اضافه کرد: 4 هزار نیروی استخدامی در سازمان انرژی اتمی فعالیت دارند که نمی‌توانیم عذر آنها را بخواهیم و همه این حرف‌هایی که در خصوص برکناری افراد در سازمان انرژی اتمی زده می‌شود درست نیست و لیست کارکنان موجود است که می‌توان آن را دید.

رئیس سازمان انرژی هسته ای  با بیان اینکه دو یا سه نفری هستند که در مطبوعات صحبت می‌کنند و معترض هستند، افزود: مطبوعات کارنامه این افراد را مورد بررسی قرار دهند که آیا انها متخصص هستند یا خیر چرا که مواردی داشته‌ایم شخصی انباردار بوده اما خود را دانشمند هسته‌ای می‌دانسته و امروز هر کسی با سازمان انرژی اتمی به مشکل می‌خورد خود را دانشمند هسته‌ای معرفی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس