نتایج تازه‌ترین نظرسنجی کمپین مبارزه با تجارت سلاح (CAAT) حاکی از آن است که اغلب انگلیسی‌ها با فروش سلاح‌‌های ساخت کشورشان به عربستان سعودی به عنوان نخستین واردکننده تجهیزات نظامی انگلیسی مخالفند.

به گزارش مشرق، براساس این نظرسنجی، 62 درصد انگلیسی‌ها فروش سلاح‌‌های ساخت کشورشان به عربستان سعودی را امری غیرقابل قبول ارزیابی می‌کنند.

این در حالیست که در عین حال، تنها 25 درصد رأی دهندگان معتقدند که کشورشان باید فروش تجهیزات نظامی به کشورهای خارجی را ارتقا دهد حال آنکه 71 درصد بر این باورند که لندن نباید تأمین ‌کننده سلاح‌های مورد نیاز دولت‌های مظنون به نقض حقوق بین‌المللی بشر باشد.

براساس این گزارش، کمپین مبارزه با تجارت سلاح در روز 7 فوریه آینده در اعتراض به تصمیم اخیر دولت لندن در خصوص ادامه فروش سلاح به عربستان سعودی، به دادگاه عالی انگلیس شکایت خواهد کرد.

لندن همواره از سوی سازمان‌های حقوق‌بشری متهم به تغذیه مناقشه جاری در یمن از طریق تأمین سلاح برای ریاض است که ائتلاف بین‌المللی مبارزه با حوثی‌ها در یمن را هدایت می‌کند.

از زمان آغاز مداخله ائنلاف بین‌المللی در یمن در ماه مارس 2015 تاکنون، لندن قراردادهایی به ارزش بیش از 3.5 میلیارد یورو در زمینه فروش سلاح و تجهیزات با ریاض منعقد کرده است.

این قراردادها شامل فروش هواپیماهای جنگی، هواپیماهای بدون سرنشین، راکت‌، بمب‌ها، خودروهای زرهی و تانک‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس