کد خبر 687625
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶

طی یک نظرسنجی انجام شده در انگلیس درباره فروش سلاح به عربستان حدود دو سوم از مردم این کشور این اقدام دولت را غیرقابل قبول عنوان کرده‌اند.

به گزارش مشرق، طی  نظرسنجی انجام شده در انگلیس درباره فروش سلاح به عربستان حدود دو سوم از مردم انگلیس این اقدام دولت را غیرقابل قبول عنوان کرده‌اند.

این نظرسنجی در حالی منتشر می‌شود که پیش از این دادگاه انگلیس حکمی را صادر کرده که توان متوقف کردن فروش سلاح به عربستان را دارد.

این حکم نیز در حالی صادر شده است که دولت ترزا می در آستانه خروج از اتحادیه اروپا، اشتیاق فراوانی به گسترش صادرات اسلحه دارد و ترزا می نیز بر این باور است که صادرات اسلحه بعد از برگزیت از منابع درآمد اصلی انگلیس خواهد بود.

اخیرا نیز ترزا می قراردادی به ارزش 100 میلیون دلار با ترکیه برای فروش سلاح به این کشور امضا کرده است.

این نظرسنجی که به وسیله کمپین ضد تجارت اسلحه انجام شده نشان می‌دهد که بیشتر مردم انگلیس مخالف فروش اسلحه به عربستان هستند.

در این نظرسنجی حدود 62 درصد از شرکت کنندگان، فروش سلاح به عربستان به وسیله انگلیس را غیر قابل قبول اعلام کرده‌اند.

حدود 71 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز فروش سلاح به کشورهایی که متهم به نقض حقوق بشر هستند را غیر قابل قبول اعلام کرده‌اند.

با آغاز عملیات ائتلاف عربستان از سال 2015 در یمن، دولت انگلیس تاکنون 3.3 میلیارد یورو تجهیزات نظامی مانند جت‌های جنگی، بمب و موشک به عربستان فروخته است و این در حالی است که بسیاری از گروه‌های بین‌المللی اقدامات عربستان در یمن را محکوم کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس