کاوشگر اقیانوس پیمای ایرانی به آب افتاد، اولین روز ریاست آیت‌الله موحدی در مجمع تشخیص، آغاز رزمایش پدافند هوایی سپاه،‌ آخرین وضعیت آب و هوای استان‌های کشور، ال‌کلاسیکو مسی را از خواب بیدار کرد و ... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

  به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری‌ شنبه 16 بهمن ماه به شرح زیر است:
 
 سیاست
 

 علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: اقدام آمریکا نقض برجام است، تحریم اخیر افراد و شرکت‌های ایران به دلیل عصبانیت واشنگتن از شکست تروریست‌های مورد حمایتش در منطقه است.

 تکذیب اظهارات مطهری درباره پرونده مهدی هاشمی

قاضی دیوان عالی کشور نقل قول اخیر علی مطهری در رابطه با پرونده مهدی هاشمی را تکذیب کرد.

 ثبت‌نام انتخابات شوراها از کی آغاز می‌شود؟

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: در صورت تایید مصوبه اخیر مجلس در شورای نگهبان، ثبت‌نام انتخابات شوراهای شهر و روستا احتمالا ۱۰ اسفند آغاز می‌شود.

زمان آغاز بررسی بودجه96 در مجلس

بهروز نعمتی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، از آغاز روند بررسی لایحه بودجه 96 از 24 بهمن در جلسات علنی خانه ملت خبر داد.

اولین روز ریاست آیت‌الله موحدی در مجمع تشخیص

 اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام  به ریاست آیت الله موحدی کرمانی، بعد از گذشت 27 روز از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد.


فرهنگ و هنر

 موضوع فیلم پر حرف‌وحدیث «ماجرای‌نیمروز» چیست؟

«ماجرای نیمروز» روایتی به استناد اسناد است از سال‌ ۶۰ و درگیری‌های آن روزگار. این فیلم روی مرز واقعیت ایستاده؛ دوربین درون یک هسته از بچه‌های سپاه است؛ آن‌ها دغدغه دارند که دشمن روبه رو را بزنند؛ اما فضا مه‌آلود است.
 

 مرحوم حسن جوهرچی از یک سال قبل با بروز زردی و ضعف و بیحالی، متوجه بیماری مزمن کبدی در خود شدند. در مدت یکسال گذشته، وی پیگیری‌های اولیه‌ای نزد خود داشتند. به علت عدم بهبودی و پیشرفت مشکلات کبدی در این مدت، ایشان از حدود ٣ ماه قبل زیر نظر متخصصان گوارش و کبد مجتمع بیمارستانی امام خمینی قرار گرفتند.

 برنامه سریال «آرام می‌گیریم» برای بعد از رحلت جوهرچی

امشب قبل از شروع پخش مجموعه تلویزیونی «آرام می‌گیریم» به کارگردانی روح الله سهرابی و تهیه کنندگی فرهاد گلی نماهنگی از نقش آفرینی مرحوم حسن جوهرچی در این سریال به نمایش گذاشته می‌شود.


اقتصاد

 وجود ۵۰۰ واگن بالای ۳۰ سال در شبکه ریلی!

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به تشکیل «شرکت اجرایی و فنی زیر مجموعه رجا»، گفت: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته تلاش می‌کنیم ۳۰ تا ۴۰ دستگاه واگن بازسازی شده و نو را برای ایام نوروز به ناوگان مسافری اضافه کنیم.

عقبگرد شاخص بورس این بار به ارتفاع ۷۶ هزار واحد

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه تعداد 516 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 105 میلیارد تومان در 46 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 588 واحدی در ارتفاع 76 هزار و 825 واحد قرار گرفت.

 صادرات نفت ایران روزانه چند بشکه است؟

مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: میزان تولید نفت ایران را 3.9 میلیون بشکه در روز اعلام کرد و گفت: در حال حاضر صادرات نفت ایران 2.325 میلیون بشکه در روز است.


جهان

جزئیات پیشروی ارتش سوریه در شرق دمشق

ارتش سوریه و نیروهای مسلح این کشور امروز شنبه در ریف دمشق با عناصر داعش درگیر شدند.یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی «سانا» اعلام کرد که نیروهای سوری موفق شدند مناطق «منصور 1 و 2» را در شرق فرودگاه «السین» آزاد کنند.

 گمرک آمریکا ورود دارندگان روادید از تمام کشورها را مجاز کرد

در پی فرمان یک قاضی فدرال در شهر سیاتل واشنگتن برای بی اثر کردن فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای منع ورود اتباع هفت کشور به آمریکا ، اداره گمرک آمریکا به شرکت های هواپیمایی اجازه داد تمام دارندگان روادید را به مقصد آمریکا سوار کنند.

هلاکت 13 عضو القاعده در یمن

ساکنان شهر «لودر» استان ابین یمن امروز با تعدادی از عناصر القاعده در این شهر درگیر شدند.

تک‌‏تیراندازان یمنی چهار نظامی از نیروهای مرزی ارتش عربستان را که با نیروهای یمنی درگیر هستند، در جازان در جنوب عربستان از پای در آوردند.

 تصمیم جدی آل‌خلیفه برای تبعید شیخ عیسی قاسم

افسر اطلاعاتی بحرین که سه روز پیش از اعدام سه جوان خبر اجرای حکم آنها را منتشر کرده بود، این بار از تصمیم آل خلیفه برای تبعید شیخ عیسی قاسم خبر داد.


ورزش
 

مهاجم بارسلونا پس از ال‌کلاسیکو عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است که این اتفاق موجب شد بسیاری بگویند او بعد از دیدار برابر رئال مادرید از خواب بیدار شده است.

محرومیت عالیشاه،نوراللهی و بیک‌زاده از بازی در تراکتور

براتی اعلام کرد احمد نوراللهی و امید عالیشاه و هاشم بیک‌زاده نمی‌توانند فردا برای تراکتورسازی مقابل پرسپولیس به میدان بروند.

 غیبت مشکوک ملی پوشان جودو در مسابقات اروپا

رقابتهای جودو آزاد اروپا در حالی از امروز به میزبانی پرتغال آغاز می شود که تیم اعزامی کشورمان در این رقابتها حضور نخواهد داشت.

خبر خوش برای منصوریان و استقلالی‌ها

جابر انصاری و هرایر مگویان 2 بازیکن استقلال بعد از چند هفته غیبت در تمرینات استقلال از امروز خود را به کادر فنی معرفی کردند.این دو نفر امروز به صورت اختصاصی تمرین کردند.
 

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با بیان اینکه اعضای هیات مدیره می‌توانند مدیرعامل باشگاه را عوض کنند، پیشنهادی را به فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از تکرار محرومیت‌ها ارائه کرد.


جهاد و مقاومت

«شهید روز هشتم» رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب شهید محمد کچویی با عنوان «شهید روز هشتم»، از مبارزین پیش از انقلاب و اولین رئیس زندان اوین پس از پیروزی انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۵ از ساعت ۱۶ در خانه کتاب واقع در خیابان انقلاب بین خیابان فلسطین و  خیابان ولیعصر پلاک ۱۰۸۰ برگزار خواهد شد.

 جانباز 70 درصدی که متولد دهه هفتاد است

22 ساله است و اکنون به او عنوان جانباز 70 درصد داده شده است. توان حرکت کردنش را از دست داده و معتقد است که ثانیه ها برای یک جانباز در اوج جوانی، دشوار می گذرد.

 نکوداشت شهدای رسانه برگزار می‌شود

مراسم نکوداشت شهدای رسانه از طرف بسیج رسانه و با همکاری صداوسیمای فارس برگزار می‌شود.

 

مرحله اصلی رزمایش مدافعان حریم ولایت نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از بامداد امروز(شنبه) در منطقه عمومی سمنان آغاز شد.

 دستاورد مهم راداری در رزمایش سپاه

برای نخستین بار در رزمایش مدافعان حریم ولایت بمب های رها شده و موشک های زمین به زمین توسط سامانه های راداری بومی ردگیری شدند.

 کاوشگر اقیانوس پیمای ایرانی به آب افتاد

اولین کاوشگر اقیانوس پیمای ایرانی با نام "خلیج فارس" در بندرعباس به آب انداخته شد.
 

در مرحله اصلی رزمایش «مدافعان حریم ولایت» نیروی هوافضای سپاه انواع سامانه‌های راداری و موشکی که به همت متخصصان و دانشمندان توانمند کشورمان طراحی و ساخته شده است، بکار گرفته شد.


جامعه
 

فرمانده انتظامی لرستان از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای میلیاردی تحت تعقیب دارای 157 شاکی طی عملیات مشترک پلیس لرستان و تهران بزرگ خبر داد.

 احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش دما در اکثر نقاط کشور طی روزهای آینده، از احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی دور وجود دارد.

 اعلام اسامی لواشک و آلوچه‌های غیر مجاز

بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، تمبر آلوچه لواشک با نام تجاری دردانه، لواشک میوه‌ای ساخت شرکت پرهام صنعت با نام تجاری گل پسر، آلوچه شرکت صنایع غذایی پرهام با نام تجاری پرهام، برگه زردآلو و آلوچه با نام تجاری گل سان و آلبالو با نام تجاری رنگین‌مز به علت نداشتن مجوزهای لازم غیر مجاز شمرده می‌شوند.

 جزئیات کشف 50 هزار قوطی انواع مشروبات الکلی

دادستان عمومی و انقلاب بندر عباس از کشف نزدیک به 50 هزار قوطی و بطری حاوی انواع مشروبات الکلی از سوی پایگاه دریابانی شهرستان جاسک خبر داد.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با بیان اینکه ظاهراً اسنپ و تپسی در راستای هشدار ما به اتاق اصناف مراجعه کرده‌اند، گفت: اگر این دو اپلیکیشن موبایلی پروانه فعالیت کسب‌وکارهای مجازی را از اتاق بگیرند هیچ مشکلی برای ادامه فعالیت آنها وجود نخواهد داشت.

 افتتاح ایستگاه «هروی» در خط 3 متروی تهران

ایستگاه مترو هروی از خط ۳ مترو صبح امروز با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

آخرین وضعیت آب و هوای استان‌های کشور

براساس تحليل آخرين داده ها و نقشه های پيش يابی هواشناسی تا اواسط وقت امروز سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج شده و بتدریج در غالب مناطق کشور جوی نسبتا آرام و پایدار حاکم خواهد شد. در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و پدیده گرد و خاک رخ خواهد داد و همچنین امروز در نیمه شرقی کشور به سبب وزش باد شدید احتمال رخ داد کولاک در جاده های کوهستانی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس