رهبران پروتستان برای "ویلیام اورانژ که در هلند بود نامه ای نوشتند و از او خواستند تا به منظور سرنگونی جیمز دوم به انگلستان حمله کند. تدارک همکاری ها توسط الیگارشی یهودی مستقر در آمستردام انجام شد جناح سرمایه دار پروتستان داخل انگلستان نیز در خیانتی آشکار به جیمز با توطئه گران همکاری می کند.

سرویس سیاست مشرق - در سال 1688 میلادی جناح صاحب سرمایه و قدرت مالی مستقر در آمستردام دست به یک کودتا علیه جیمز دوم (شاه انگلستان از خاندان استوارت) می زند و او را سرنگون می سازد. مورخان این کودتا را "انقلاب باشکوه" نامیده اند. ساختمان دستگاه سیاسی انگلستان تا به امروز متاثر از این کودتا ست. 


جیمز دوم که در پی در گذشت برادرش (چارلز دوم) در سال 1685 میلادی به سلطنت رسید تمایلات کاتولیکی داشت و می کوشید تا با نفوذ کانون های فعال ماسونی و صاحب قدرت مالی و همچنین محافل یهودی – پروتستانی در انگلیس مقابله کند و از نفوذ آنها بکاهد. از این رو لیبرال های مستقر در انگلستان بر سر کودتا برای سرنگونی جیمز دوم هم قسم شدند.


انقلاب باشکوه



در ژوئیه سال 1688 میلادی رهبران پروتستان برای "ویلیام اورانژ (او با "موی" دختر جیمز ازدواج کرده بود) که در هلند بود نامه ای نوشتند و از او خواستند تا به منظور سرنگونی جیمز دوم به انگلستان حمله کند. تدارک همکاری ها توسط الیگارشی یهودی مستقر در آمستردام انجام شد جناح سرمایه دار پروتستان داخل انگلستان نیز در خیانتی آشکار به جیمز با توطئه گران همکاری می کند.  ایالات هلند نیز با ویلیام اورانژ همکاری و از او حمایت می کند. 


انقلاب باشکوه


بدینسان ویلیام و نیروهایش در 5 نوامبر 1688 میلادی به انگلستان حمله می کنند و در "توربی" در "کورنوال" پیاده می شوند. برخی دولتمردان متنفذ مرتبط با محافل پیش ماسونی به جیمز خیانت می کنند و سربازان جیمز کم وبیش از خدمت می گریزند سرانجام ویلیام در 18 دسامبر 1688 میلادی وارد لندن می شود و جیمز به فرانسه می گریزد. در 22 ژانویه 1689 پارلمان انگلستان ویلیام اورانژ و همسرش "موِی" را شاه و ملکه انگلستان اعلام می کند. بدینسان کودتای جناح لیبرال در آمستردام به پیروزی می رسد و "رژیم مشروطه سلطنتی" بر انگلستان مستقر می شود این کودتاه موسوم به "انقلاب باشکوه" گشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس