«سعید راد» بازیگر پیشکسوت سینما گفت: فیلم «او» بسیار حیرت انگیز است به طوریکه دیدن این فیلم، وی را به دوره ای از سینمای ایتالیا برد.

به گزارش مشرق، راد یکشنبه شب در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «او» یا خانه در برج میلاد (کاخ جشنواره) گفت: بازیگران این فیلم درست انتخاب شده بودند و بازی تک تک افراد باشکوه بود.
 
وی با ابراز خوشحالی از اینکه این فیلم را تماشا کرده است، اظهارکرد: من زبان آذری نمی دانم اما اغلب دوستان من آذری زبان هستند. این را باید بگویم که تا چه حد این فیلم با تفکر به زبان ترکی ساخته شده بود.
 
داستان این فیلم اینگونه آغاز می شود که «سایه» به‌خاطر ازدواج، از 6 سال پیش ارتباطش را با خانواده قطع کرده است، زمانی به خانه بازمی‌گردد که طبق وصیت پدرش مأموران قصد دارند، جسد او را به اتاق تشریح دانشگاه علوم پزشکی منتقل کنند، اما «سایه» نمی تواند با این وصیت نامتعارف کنار بیاید....
 
راد گفت که ساختن طنز فولکلور این فیلم در جامعه قابل قبول است و می تواند فروش نجومی کسب کند.
 
«حسین قورچیان» صداگذار این فیلم نیز پس از تشکر از خبرنگاران برای تماشای فیلم گفت که همه عوامل این فیلم اهل تبریز هستند.
 
سخنان صداگذار فیلم را نیز «حمید سلیمانی نیا» صدابردار فیلم «او» کامل کرد و گفت: خوشحالم که برای نخستین بار توانستیم یک فیلم به زبان آذری را به جشنواره فیلم فجر برسانیم، این اتفاق بزرگی است.
 
«اصغر یوسفی نژاد» کارگردان این فیلم اظهارکرد که زبان ترکی زبان مادریش است و فیلم «او» را به خاطر وفاداری به اصلیت خود ساخته است.
 
وی گفت: سعی کردم یک موضوع آشنا را با رنگ و لعاب بهتری ارایه دهم و به آن طراوات بخشم. به همین دلیل فضاها، بازیگران و زبان فیلم را متفاوت انتخاب کردم.
 
یوسفی نژاد در مورد تصاویر کلوزآپ و نزدیکی دوربین به چهره افراد هم توضیح داد: فیلم های اجتماعی و رئالی در حال جا افتادن در سینمای ایران است.
 
وی درباره موضوع فیلم گفت: این موضوعی است که خودم در واقعیت بارها دیده ام که هیچکس، نگران مرگ فردی نیست و بگو مگوها و در گوشی صحبت کردن ها، پس از فوت وی که متناسب سوگواری نیست، جریان دارد. سعی کردم چنین موقعیتی را به نمایش بگذرام و در عین حال فیلم طنزآمیز هم نباشد.
 
کارگردان فیلم «او» گفت: از استادم «سعید راد» تشکر می کنم. ما بسیار تمرین کردیم و علاوه بر آن حدود دو هفته خانه در اختیار بازیگران بود، تا فیلم را آنجا زندگی کنند.
 
یوسفی نژاد ادامه داد که در این فیلم دوربین ها تابع حرکت بازیگران بودند و حتی اجازه بداهه گویی نیز داشتند که البته روتوش می شد.
 
«محدثه حیرت» بازیگر نقش «سایه» نیز اظهارکرد: امیدوارم همه هنرمندان ایران موفق و دیده شوند. این فیلم نخستین تجربه فیلم سینمایی من بود و ما توانستیم این پیام را بدهیم که ما هم هستیم.
 
این بازیگر گفت: من تئاتر را دوست دارم اما اکنون شیفته سینما شده ام.
 
«خانه» (اِو) نخستین ساخته بلند سینمایی اصغر یوسفی‌نژاد به زبان آذری (با زیرنویس فارسی)، یکی از دو فیلم فهرست فیلم‌های گروه هنر و تجربه است که به بخش مسابقه سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر راه یافت.
 
سایر عوامل این فیلم نیز همچون «رامین ریاضی» و «غلامرضا باقری» بازیگر، «امیر اطمینان» تدوین گر و «بهمن آرک» مدیر هنری این فیلم در نشست خبری حضور داشتند.
 
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از 9 تا 21 بهمن ماه جاری در تهران و 30 استان کشور در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس