یک روزنامه عرب‌زبان از نقشه رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و الحاق نیمی از کرانه باختری به اراضی تحت اشغال این رژیم پرده برداشت.

  به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی در هفته اول پس از برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا از طرحی برای احداث 560 واحد مسکونی برای صهیونیست‌ها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری خبر داد و در هفته دوم نیز از طرح احداث 2500 واحد مسکونی دیگر پرده برداشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه الحیات ـ چاپ لندن ـ طی تحلیلی به بررسی اهداف رژیم صهیونیستی در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ اشاره کرده و آورده است که کاخ سفید هیچ واکنشی به این طرح‌های اسرائیل نشان نداد و بر خلاف دولت‌های قبلی آمریکا از سال 1967 تاکنون که شهرک‌سازی اسرائیل را غیر قانونی می‌دانستند، حتی با صدور بیانیه و یا اتخاذ موضع جدید، این طرح‌ها را محکوم هم نکرد.

به نوشته این روزنامه، فلسطینی‌ها نگران این هستند که رژیم صهیونیستی از دوره ریاست‌جمهوری ترامپ برای اجرای طرح‌های راهبردی معوقه خود در زمینه الحاق نیمی از کرانه باختری به اراضی تحت اشغال این رژیم استفاده کند و هیچ کدام از طرف‌های بین المللی هم اعتراض مؤثری به این مساله نکنند.

این طرح‌های رژیم صهیونیستی همچنین شامل تکمیل روند یهودی‌سازی بخش شرقی قدس، الحاق مجموعه‌های  صهیونیست‌نشین و احداث شهرک "ی 1" است که آخرین رگ حافظ ارتباط جغرافیایی میان شمال و وسط کرانه باختری و جنوب این منطقه را پاره می‌کند و باعث اعمال حاکمیت امنیتی رژیم صهیونیستی بر منطقه اغوار می‌شود که 28 درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد.

علاوه بر این، طرح‌های مذکور باعث توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در اطراف شهرهای بزرگی مانند نابلس، الخلیل، بیت لحم، طولکرم و قلقیلیه و تبدیل آن‌ها به مناطق بزرگ صهیونیست‌نشین می‌شود.

بعضی از این طرح‌های شهرک‌سازی در مرکز کرانه باختری اجرا خواهند شد و واحدهای مسکونی احداث شده تنها یک کیلومتر با منزل محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فاصله خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس