کد خبر 684632
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

فرمانده نیروهای مسلح اندونزی اعلام کرد که این کشور پنج فروند هواپیمای ترابری استراتژیک ایرباس مدل اطلس ای.400.ام (A400M) به ارزش 2 میلیارد دلار خریداری می کند.

به گزارش مشرق، نشریه دیفنس با انتشار گزارشی نوشت: فرمانده نیروهای مسلح اندونزی اعلام کرد که این کشور پنج فروند هواپیمای ترابری استراتژیک ایرباس مدل اطلس'ای.400.ام' را به ارزش 2 میلیارد دلار با رعایت شرایطی که مجلس این کشور گذاشته است، خریداری می کند.
 
'آنتارا' خبرگزاری رسمی اندونزی به نقل از 'گاتوت نورمنتیو' فرمانده کل نیروهای نیروهای مسلح اندونزی گزارش داد: کمیسیون دفاع مجلس نمایندگان اندونزی هفته گذشته 2 میلیارد دلار هزینه تامین خرید این هواپیماها را به صورت مشروط تصویب کرد.
 
نمایندگان مجلس اندونزی این خرید را منوط به مونتاژ نهایی سه فروند از این هواپیما در تاسیسات شرکت هوا و فضا دولتی 'پی.تی دیرگانتارا' PT Dirgantara در شهر 'باندونگ' کردند. همچنین مهندسان اندونزیایی باید مجاز به مطالعه و آموزش در مورد مونتاژ قطعات دو فروند هواپیمای دیگر ایرباس برای نخستین بار در 'سویل' اسپانیا شوند.
 
ایرباس می گوید این مدل هواپیما دارای حجم کابین 12 هزار فوت مکعب بوده و امکان جابجایی 37 تن بار را دارد. این هواپیماها همچنین امکان ترابری بالگرد و پالت های سنگین و تجهیزات گسترده را در ماموریت های بشر دوستانه و امدادرسانی در شرایط مختلف فرودگاهی فراهم می سازد.
 
اندونزی دارای بیش از 6 هزار جزیره مسکونی با 258 میلیون نفر جمعیت است. این کشور از شرق به غرب در شرق اقیانوس هند تا پاپوا گینه نو و از شمال به جنوب از برونئو در جنوب فیلیپین تا دریاهای 'تیمور و آرا فورا' امتداد دارد.
 
اندونزی کشوری مجمع الجزایری است و به عنوان یکی از حادثه خیز ترین کشورهای جهان از نظر وقوع زلزله و طوفان های گرمسیری شناخته می شود.
 
ارتش این کشور جنوب شرق آسیا، در ماموریت های امدادرسانی خود عمدتا از چهار هواپیمای سی -130 اهدایی استرالیا در سال 2013 میلادی، 12 فروند هواپیمای 'مارتین لاکهید' C-130B/Hs و هواپیمای هرکولس 'ال- 100' استفاده می کند.
 
طبق این گزارش از سال 2000 میلادی تاکنون اندونزی پنج فروند هواپیمای 'سی -130' خود را در جریان اقدامات امدادرسانی در داخل این کشور از دست داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس