بمب افکن های روسیه و ترکیه سومین عملیات مشترک در سوریه را علیه مواضع گروه تروریستی داعش در منطقه حلب اجرا کردند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: هواپیماهای روسیه و ترکیه در عملیات هوایی مشترک مواضع گروه تروریستی داعش در منطقه الباب استان حلب را بمباران کردند.
 
در این گزارش آمده است: در عملیات هوایی مشترک که با طرف سوری هماهنگ شده بود، چند فروند شکاری بمب افکن سوخو-24-ام و بمب افکن سوخو-34 روسیه همراه جنگنده های چندمنظوره اف-16 و هواپیمای اف-4 ترکیه شرکت داشتند.
 
هواپیماهای روسی در این عملیات مشترک هوایی با ترکیه، سه مقر فرماندهی، یک مرکز مخابرات و چند محل تجمع تروریست های داعشی را منهدم کردند.
 
در جریان برنامه ریزی این عملیات، مقر فرماندهی نیروی هوافضای روسیه در پایگاه حمیمم اطلاعات تجسسی را با فرماندهی نیروی هوایی ترکیه مبادله کرد.
 
در گزارش وزارت دفاع روسیه همچنین آمده است که این اطلاعات با استفاده از پهپادهای تجسسی و ماهواره ها جمع اوری شده است.
 
به گزارش وزارت دفاع روسیه، روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز هواپیماهای این کشور با همکاری بمب افکن های ائتلاف وابسته به آمریکا ازجمله هواپیماهای ترکیه مراکز تروریست های داعش در الباب را بمباران کردند.
 
روسیه و ترکیه 29 دی ماه نیز براساس تفاهم نامه همکاری و هماهنگی برای بمباران مواضع تروریست ها و تامین امنیت پرواز هواپیماهای نظامی در سوریه، نخستین عملیات ضد تروریستی علیه مواضع داعش را در این کشور اجرا کردند.
 
دو کشور حدود 20 روز پیش موافقت نامه همکاری های نظامی در سوریه امضا کردند که دربرگیرنده ساز کار هماهنگی نیروی هوافضای دو کشور برای حمله به مراکز مهم تروریست ها در سوریه است.
 
پیشگیری از بروز حوادث هوایی در پرواز هواپیماها و پهپادها بر فراز سوریه نیز بخش دیگری از توافقی است که ترکیه و سوریه به آن دست یافته اند.
 
روسیه که از مهرماه سال گذشته با استفاده از نیروی هوافضای خود از این کشور و همچنین یگان مستقر در سوریه و نیروی دریایی مواضع تروریست ها را بمباران می کند، از حدود یک ماه پیش با بازگشت تدریجی ترکیه از مواضع ضدسوری با این کشور همکاری می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس