کد خبر 683737
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

فعالان در آمریکا با امضای طوماری خواستار استیضاح رئیس‌جمهور این کشور شده‌اند.

  به گزارش مشرق، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به فاصله چند روز بعد از ورود به کاخ سفید اقدام بها امضای چندین فرمان اجرایی جنجالی کرده است.

پایگاه آی‌بی‌تایمز می‌نویسد از زمانی که ترامپ وارد کاخ سفید شده مردم بارها در شبکه‌های اجتماعی با راه‌اندازی هشتگ‌هایی مانند #ImpeachTrump (ترامپ را استیضاح کنید) خواستار استیضاح و عزل وی شده‌اند.

ترامپ روز چهارشنبه با امضای یک فرمان اجرایی دستور احداث دیواری در مرز آمریکا با مکزیک را صادر کرد. وی همچنین انتظار می‌رود طی روزهای آینده فرمان اجرایی دیگری که خواستار محدود کردن ورود اتباع کشورهای مسلمان به خاک آمریکا است را امضا کند.

منتقدان ترامپ، این اقدامات وی را خلاف قانون اساسی می‌دانند.

طوماری که از قبل از مراسم تحلیف ترامپ راه‌اندازی شده تا کنون به امضای بیش از صد هزار نفر رسیده است.

در این طوماری روی این وب‌سایت قرار گرفته نوشته است: «آمریکا در حال مشاهده فسادی عظیم در ریاست‌جمهوری‌اش که به مراتب بدتر از واترگیت است، رو به رو است.»

طومار دیگری که روی وب‌سایت Change.org قرار گرفته از میان 150 هزار امضایی که به عنوان هدف خود قرار داده تا کنون 47 هزار امضا جمع‌آوری کرده است.

همزمان، کارل برنشتاین، روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی در برنامه‌ای در شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته سران حزب جمهوری‌خواه در محافل خصوصی در حال ابراز تردید درباره «بلوغ عاطفی و ثبات روانی» رئیس‌جمهور آمریکا هستند.

برنشتاین گفت بحث‌هایی در طول این هفته در واشنگتن مطرح شده «هیچ شباهتی به آنچه من در طول این 50 سال به عنوان رونامه‌نگار شاهد آن بوده‌ام ندارند.»

وی گفت: «من از جمهوری‌خواهان و سایر خبرنگاران می‌شنوم که بحث‌هایی توسط هم‌حزبی‌های خود رئیس‌جمهور درباره بلوغ عاطفی و ثبات روانی وی وجود دارد.»

برنشتاین یکی از چند روزنامه‌نگاری است که رسوایی واترگیت را افشا کرد.

پیش از این هم متخصصان سلامت روان بارها با بیان اینکه ترامپ واجد تقریباً تمامی ملاک‌های تشخیصی اختلال شخصیت خودشیفته است درباره صلاحیت وی برای تصدی سمت ریاست‌جمهوری ابراز نگرانی کرده و خواستار ارزیابی روانی او شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس