فرمانده عملیات آزادسازی استان نینوای عراق شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای عراقی طی یکصد روز از عملیات موصل یکهزار و 28 خودروی بمب گذاری شده داعش را منهدم کرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از الشرق الاوسط، سرلشکر 'عبدالامیر رشید یارالله' فرمانده عملیات آزادسازی استان نینوا افزود: نیروهای عراقی همچنین یکصد پهباد داعش، 312 خودروی این نیروها و یکصد قایق عناصر داعش را تاکنون در عملیات موصل منهدم کردند.
 
وی گفت: نیروهای مشترک عراقی متشکل از ارتش، پلیس فدرال، نیروهای مبارزه با تروریسم و الحشد الشعبی، شهرستان های حمدانیه و تکلیف، مناطق نمرود، حمام العلیل، الشوره، تل عبطه و برطله و همچنین 403 روستا و 87 محله طی یکصد روز در عملیات موصل آزاد کردند.
 
در همین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از مقام های عراقی روز چهارشنبه اعلام کرد که صدها خانواده عراقی که سال میلادی گذشته از این شهر گریخته بودند، پس از آزادی کامل بخش شرقی (از تصرف گروه تروریستی داعش) به خانه های خود باز گشتند.
 
داعش در سال 2014، با حمله به عراق بخش های وسیعی از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال کرد. از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی بسیاری از مناطق اشغال شده را آزاد کرده اند.
 
عملیات آزادسازی موصل نیز در 26 مهرماه گذشته با فرمان حیدر العبادی نخست وزیر عراق و مشارکت حدود یکصد هزار نیروی عراقی، اعم از ارتش و نیروهای مردمی شیعه و سنی آغاز شد.
 
حضور صدها شهروند موصلی در خانه هایشان در شرق موصل همزمان با پیشروی نیروهای عراقی در خیابان های این شهر باعث شده که ارتش و نیروهای شرکت کننده در عملیات آزادسازی موصل سلاح های مورد استفاده در این نبرد را با دقت بیشتری انتخاب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس