کد خبر 683530
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹

دادستان تهران گفت: استخر پارتی، رنگ پارتی، تبلیغ در سیستم‌های اپراتور، فضای مجازی، استفاده از کارت‌های ماهواره‌ای و... نسبت به دهه اول انقلاب شکل وقوع فساد را تغییر داده است.

به گزارش مشرق، دادستان تهران گفت: استخر پارتی، رنگ پارتی، تبلیغ در سیستم‌های اپراتور، فضای مجازی، استفاده از کارت‌های ماهواره‌ای و... نسبت به دهه اول انقلاب شکل وقوع فساد را تغییر داده است.

تغییر شکل فساد در حوزه اجتماعی
جعفری دولت‌آبادی با توجه به تغییر شکل فساد در حوزه اجتماعی گفت: استخر پارتی، رنگ پارتی، تبلیغ در سیستم‌های اپراتور، فضای مجازی، استفاده از کارت‌های ماهواره‌ای و... نسبت به دهه اول انقلاب شکل وقوع فساد را تغییر داده؛ هر چند محتوای فساد حفظ شده است؛ لذا شیوه‌های سنتی گذشته دیگر کفایت نمی کند و موفقیت در پیشگیری از فساد اجتماعی، عزم تمام دستگاه‌ها مانند وزارت‌خانه‌های فرهنگ و ارشاد ‌اسلامی،‌ آموزش و پرورش، وزارت علوم و سازمان صدا و سیما و سایر نهادهای فرهنگی را می‌طلبد.

اقدامات قضایی متوجه مراکز اصلی و کانون آسیب شود
جعفری دولت آبادی با تاکید بر این که در این حوزه که به خصوص با فرهنگ و آموزش مردم مرتبط است، صرف مقابله و اقدامات سلبی جواب نمی‌دهد، افزود: بازداشت افراد الزاماً موجب تغییر طرز تفکر نمی‌شود و اقدام کیفری باید به مواردی منحصر شود که اولاً، ضرورت باشد و ثانیاً، در چهارچوب امکانات انجام گیرد؛ لذا قوه قضاییه و پلیس که همانند سایر دستگاه‌ها، از لحاظ ساختار و امکانات با محدودیت‌هایی مواجه هستند، باید به نحوی عمل کنند تا اقدامات قضایی متوجه مراکز اصلی و کانون‌های آسیب شود؛ مانند آن که، تبلیغ کنندگان محصولات ضد فرهنگی، مسؤولین مراکز اصلی تولید لباس‌های خلاف عفت عمومی و یا تولیدکنندگان مشروبات الکلی تحت پیگرد قرار گیرند.
وی با بیان اینکه باید دستگیری‌ها را به سوی مراکز و عوامل اصلی مفاسد اجتماعی هدایت کرد، گفت: با جرایم سازمان‌یافته و عوامل فسادهایی که با طراحی انجام می‌شود باید به شدت مبارزه کرد؛ چرا که گردانندگان آن به دنبال آلوده کردن جوانانی هستند که پناهی ندارند.

مسدود نمودن خطوط تلفنی فاقد هویت
دادستان تهران در خصوص پیشنهاد پلیس فتا و پلیس امنیت اخلاقی ناجا مبنی بر انسداد تلفن های فاقد هویت که غالباً در راستای اقدامات مجرمانه به کار گرفته می‌شوند، اجرای آن در یک مرحله را ممکن ندانست و اظهار داشت: این که تعدادی از خطوط تلفن وسیله ارتکاب جرم هستند یا خیر، نیازمند بررسی بیشتر است و چه بسا مالکان این خطوط استفاده قانونی از آن بنمایند. لذا لازم است در مرحله اول مستندات ارائه تا بررسی شود.

طبق گزارش پلیس رشد تولید مشروبات الکلی در کشور افزایش یافته است
دادستان تهران در خصوص شرب خمر به ویژه رانندگی در حال مستی اظهار داشت: در برخورد با شرب خمر و جرایم مرتبط، هیچ‌گونه مسامحه‌ای پذیرفته نیست؛ چرا که حسب گزارش پلیس رشد تولید مشروبات الکلی در داخل کشور افزایش یافته است؛ وی برخورد قاطع با رانندگی در حین مستی را در همه کشورها، رویه‌ای متداول دانست. وی از اعضای حاضر در جلسه خواست مشکلات موجود در پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را مکتوب نموده تا زمینه انعکاس آن به مسوولان فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس