دولت نیجریه درباره سوء استفاده از کودکان شیرخوار برای فریب دادن ماموران امنیتی و انجام حملات انتحاری در این کشور هشدار داد.

  به گزارش مشرق به نقل از السومریه نیوز، دولت نیجریه اعلام کرد که برخی از زنان انتحاری در این کشور به منظور عدم مشکوک شدن نیروهای امنیتی به آن‌ها، از کودکان شیرخوار برای انجام حملات انتحاری استفاده می‌کنند.

شهر مداگالی نیجریه سیزدهم دسامبر گذشته شاهد یک انفجار انتحاری بود که به واسطه دو عامل انتحاری زن صورت گرفت. این انفجار منجر به کشته شدن این دو عامل انتحاری و کودکان شیرخوار آن‌ها و همچنین چهار نفر دیگر شد.

بر اساس این گزارش، این دو زن با همراه داشتن دو طفل شیرخوار ماموران امنیتی را فریب دادند و موفق شدند از مرکز ایست و بازرسی عبور کنند.

قبلا نیز حملات تروریستی که به واسطه زنان انتحاری صورت گرفته، در شهرهای نیجریه به وقوع پیوسته است، اما مقامات نیجریه اخیرا هشدار دادند که امکان دارد سوء استفاده از کودکان شیرخوار به منظور تسهیل عبور از مراکز امنیتی و ایست و بازرسی در این کشور و انجام حملات انتحاری گسترش یابد.

گروه تروریستی بوکوحرام از زنان در حملات انتحاری از جمله دختربچه‌ها استفاده می‌کند.

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره تروریست‌های بوکوحرام از سوی دولت نیجریه موجب شده است که این گروه حملات انتحاری خود را تشدید کند.

دو عامل انتحاری زن نوامبر سال گذشته میلادی خود را در مرکز شهر مداگالی و در یک بازار شلوغ منفجر کردند که این این انفجار 45 کشته بر جا گذاشت.

همچنین در حمله‌ای مشابه که چند هفته قبل رخ داد، 25 نفر کشته شدند.

بوکوحرام یک گروه تکفیری تروریستی است که با داعش بیعت کرده و مقر اصلی آن نیجریه است.

اقدامات تروریستی بوکوکرام و جنگ علیه این گروه از سال 2009 میلادی تاکنون منجر به کشته شدن هزاران تن و آواره شدن 2.6 میلیون نفر شده است.

بوکو حرام به همراه گروه تروریستی داعش مسئول بیش از نیمی از مرگ و میرها در حملات تروریستی در سراسر جهان طی سال 2014 میلادی بوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس