کد خبر 681191
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

ویتنام ششمین زیردریایی ساخت روسیه را که پس از 40 روز حرکت از روسیه به بندر کام رانج در استان خان هوا رسید، دریافت کرد.

به گزارش مشرق، ویتنام این زیردریایی را در حالی روز جمعه در اختیار گرفت که تنش های این کشور با چین بر سر مساله دریای جنوبی چین در هفته های گذشته افزایش یافته است.
تارنمای 'ویتنام پلاس' روز شنبه اعلام کرد این زیردریایی که از کلاس جدید 'کیلو' است روز دوشنبه هفته جاری به صورت رسمی توسط مقامات نیروی دریایی ویتنام تحویل گرفته می شود.
 
زیردریایی کلاس کیلو نوعی زیردریایی نظامی با موتور دیزلی - الکتریکی است که نخستین آن ‌ها در سال 1980 به خدمت نیروی دریایی اتحادیه جماهیر شوروی سابق درآمد. نام روسی مدل ابتدایی این زیردریایی پروژه 877 پالتوس و نسخه پیشرفته ‌تر آن پروژه 636 'وارشاویانکا' است، اما بیشتر به نام 'کیلو' شناخته می ‌شود.
 
ویتنام سال 2009 نسبت به سفارش 6 فروند از این زیردریایی با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد و 100 میلیون دلار اقدام کرد که آخرین آن روز گذشته وارد این کشور شد تا به ناوگان پنج فروند زیردریایی دیگر ملحق شود.
 
این زیردریایی ها به دلیل جدید بودن و همچنین تجهیزات پیشرفته ماهواره ای که در اختیار دارند، توسط نیروی دریایی آمریکا به عنوان 'سیاه چاله' شناخته می شوند.
 
این زیردریایی ها می توانند تا 45 روز بدون نیاز به سوختگیری مجدد در عمق 300 متری دریا بمانند و از طریق سیستم ضد کشتی خود، کشتی ها بزرگ را غرق و یا از کار بیاندازند.
با تکمیل سفارش ویتنام از روسیه و در اختیار گرفتن این 6 فروند زیردریایی، ارتش ویتنام یکی از خواسته های مدرن سازی تجهیزات خود را محقق کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس