یک مقام آگاه در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که چهار زندانی بازداشتگاه گوانتانامو به کشورهای دیگر انتقال داده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، این مقام آگاه که نامش فاش نشده است، پنجشنبه شب، ضمن تایید این خبر، از دادان اطلاعات بیشتر در خصوص کشورهای مقصد، امتناع کرد.
 
چند روز قبل، مقام های مربوطه اعلام کردند که 19 نفر از 55 زندانی در این پایگاه نظامی آمریکا در کوبا ترخیص و طی روزهای پایانی ریاست جمهوری اوباما آزاد خواهند شد. اخیرا چهار یمنی بازداشتی در این زندان نیز پس از آزادی وارد عربستان شدند.
 
این اقدام بخشی از تلاش های اوباما برای کوچک کردن این زندان است؛ اقدامی که پس از محقق نشدن وعده های انتخاباتی وی برای تعطیلی این بازداشتگاه صورت گرفت.
 
دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در دوران تبلیغات انتخاباتی اش اعلام کرد که وی نه تنها این زندان را باز نگه می دارد، بلکه آن را از 'آدم های بد پر خواهد کرد.'
 
زندان گوانتانامو در خلیجی به همین نام در جنوب شرقی جزیره کوبا است که از سال 1903 تاکنون در اختیار نیروی دریایی آمریکا قرار دارد.
 
آمریکا پس از حملات یازده سپتامبر 2001 مدعی شد که افراد بازداشت شده در ارتباط با این حملات را در بازداشتگاهی در این پایگاه نظامی نگهداری خواهد کرد. به دلیل غیرمشخص بودن وضعیت زندانیان در این بازداشتگاه، این افراد از حقوق دیگر اسیران جنگی و زندانیان مانند حق برخورداری از وکیل و تفهیم اتهام رسمی برخوردار نیستند و به همین دلیل واشنگتن با انتقاد شدید مجامع حقوق بشری مواجه شده است.
 
اوباما در کارزار انتخاباتی اش وعده داده بود که تکلیف این زندانیان را مشخص خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس