مردان زیدان 6 بازی دیگر تا ثبت رکورد جهانی و فتح قله شکست‌ناپذیری در سطح جهان فاصله دارند و اگر بتوانند در 6 بازی پیش روی خود چه در لالیگا و چه در سطح اروپا رکورد شکست‌ناپذیری را حفظ کنند می‌توانند در تاریخ فوتبال جهان به یک رکورد جهانی برسند.

مادرید 6 گام تا ثبت رکورد جهانی

سرویس ورزش مشرق - تیم فوتبال باشگاه رئال مادرید با هدایت‌ زین‌الدین زیدان دوران بسیار موفقی را پشت سر می‌گذارد. مردان این سرمربی فرانسوی تاکنون 40 بازی بدون شکست را پشت سر گذاشتند که طی آن به 31 پیروزی و 9 تساوی دست پیدا کردند اما این رکورد ارزشمند در دل فوتبال اسپانیا روی قله دیده می‌شود و در قیاس جهانی مادرید 6 گام دیگر تا رسیدن به قله فاصله دارد.

رئال در 6 بازی آینده و در عرض 21 روز به ترتیب با تیمهای سویا (لالیگا)، سلتاویگو (کوپا دل ری)، مالاگا (لالیگا)، سلتاویگو (کوپا دل ری)، رئال سوسیه داد (لالیگا) و سلتاویگو (لالیگا) دیدار خواهد کرد.

با نگاهی به تاریخ فوتبال جهان و ثبت رکوردهای باشگاهی در این عرصه مشخص می‌شود که وضعیت تیم فوتبال دینامو زاگرب در 45 بازی (29 پیروزی، 16 تساوی) از سایر تیم‌ها بهتر است. پس از این تیم به یوونتوس می‌رسیم که در 43 بازی به 26 پیروزی و 17 تساوی دست پیدا کرده است. در رتبه سوم تیم میلان مشاهده می‌شود و البته حضور دو تیم از ایتالیا در این جدول نشان از قدرت فوتبال باشگاهی این کشور دارد.

میلان در 42 بازی، 33 پیروزی و 9 تساوی را ثبت کرده است و نکته جالب آنکه در رتبه چهارم به تیم الاهلی مصر می‌رسیم. تیمی که در 41 بازی 34 پیروزی و 7 تساوی به دست آورده است.

تیم بعدی که بالاتر از مادرید به چشم می‌خورد ناتینگهام فارست است. این تیم در 40 بازی خود به 21 پیروزی و 19 تساوی دست پیدا کرده است.


 

تیم فوتبال رئال مادرید یک بار در 1988 طی 34 بازی خود به 25 پیروزی و 9 تساوی دست پیدا کرد و این یکی از بهترین رکوردها در تاریخ این باشگاه محسوب می‌شد اما اکنون زیدان هدایت این تیم را برعهده گرفته و توانسته در 40 بازی اخیر بدون شکست به راه موفق خود ادامه دهد و 31 پیروزی و 9 تساوی را به ثبت برساند. پس از مادرید به تیم‌هایی نظیر استوابخارست، بارسلونا، بنفیکا، ستاره سرخ بلگراد، المپیاکوس یونان و منچستر یونایتد انگلیس برخورد می‌کنیم.

 
  البته در این جدول افتخارات تیم‌ها نیز تاثیرگذار است. به عنوان مثال رئال مادرید در سالی که موفق به ثبت رکورد با ارزش خود شده به سه قهرمانی دست پیدا کرده است و البته احتمال افزایش این قهرمانی‌ها وجود دارد. الاهلی مصر نیز در همین سال با ثبت 41 بازی بدون شکست به سه قهرمانی در داخل مصر و در سطح آفریقا رسیده است اما تیم‌های دیگر چنین تعداد قهرمانی در کارنامه خود ندارند. اگر مردان زیدان بتوانند در 6 بازی پیش روی خود چه در لالیگا و چه در سطح اروپا رکورد شکست‌ناپذیری را حفظ کنند می‌توانند در تاریخ فوتبال جهان به یک رکورد جهانی برسند .

 
هواداران تیم‌های بزرگ باشگاهی سال‌های باشکوه تیم خود را فراموش نمی‌کنند. به عنوان مثال مشخص است که لیورپولی‌ها سال 1978 را هرگز فراموش نخواهند کرد. در این میان شاید در مقیاس جهانی مهم‌ترین رقیب رئال مادرید تیم فوتبال الاهلی مصر باشد که خود را به مرز 55 بازی بدون شکست می‌رساند و مادرید نمی‌تواند بازی‌های ساده این تیم در آفریقا را بهانه کند چراکه اکنون صحبت از مقیاس جهانی است .

اگر میلان ایتالیا در دهه 90 و به خصوص در سال 93 باشکوه بود باید بپذیریم که مادرید در فصل گذشته و امسال باشکوه‌ترین تیم باشگاهی بوده است که توانسته در قله فوتبال جهان نیز بایستد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس