رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد در صورتی که سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس منتقل شود، این نهاد گزینه‌هایی در مقابل آن خواهد داشت که از جمله آنها به رسمیت نشناختن اسرائیل است.

 به گزارش مشرق، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای دومین بار طی یک هفته گذشته اعلام کرد طرح دولت جدید آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، نابودی روند سازش خواهد بود و تشکیلات خودگردان را به عقب‌نشینی از به رسمیت شناختن اسرائیل سوق خواهد داد.

وی در گفت‌وگویی با روزنامه «فیگارو» فرانسه گفت: به دونالد ترامپ نامه نوشتم و از او خواستم این کار را انجام ندهد زیرا این اقدام نه تنها مشروعیت آمریکا برای ایفا کردن نقش در این نزاع را زیر سوال می‌برد بلکه راه‌حل دو دولتی را نیز از بین می‌برد.

عباس یک هفته پیش (17 دی‌ماه) نیز اعلام کرد که در نامه‌ای به ترامپ، به او گفته که انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس، سبب از بین رفتن روند «صلح» می‌شود.

عباس هشدار داد در صورت انتقال این سفارت، در مقابل ما چندین گزینه وجود دارد که با کشورهای عربی به آنها روی خواهیم آورد؛ منصرف شدن از به رسمیت شناختن اسرائیل یکی از این گزینه‌هاست اما ما امیدواریم کار به آنجا نرسد.

ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داد قدس را به عنوان مرکز اسرائیل خواهد شناخت و سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل خواهد کرد.

هاآرتص: انتقال سفارت آمریکا به قدس 21 ژانویه (2 بهمن) اعلام می‌شود

روزنامه «هاآرتص» روز جمعه (دیروز) نوشت ترامپ پس از مراسم تحلیف خود در 20 ژانویه بزودی انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را اعلام خواهد کرد.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت: انتقال سفارت آمریکا به قدس 21 ژانویه (2 بهمن) اعلام خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: «دانیل اربیس» بازرگان آمریکایی چند روز پیش با محمود عباس دیدار کرده و جدی بودن ترامپ برای این موضوع را به وی ابلاغ کرده است.

در مقابل، «صائب عریقات» دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» پیامی را از محمود عباس به مقامات روسی رسانده که در آن از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه خواسته شده آمریکا را قانع به عدم انجام این کار کند.

عباس دوشنبه هفته گذشته نامه‌ای به ترامپ نوشت و خطرات این موضوع را برای او شرح داد.

خبرگزاری فلسطینی «وفا» اعلام کرد محمود عباس برای منصرف کردن آمریکا از این مضوع نامه‌هایی به مقامات چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا، سازمان همکاری اسلامی، کشورهای عدم تعهد و اتحاده عرب نوشته است.

فلسطینی‌ها، قدس را پایتخت دولت مستقل فلسطین می‌دانند اما اسرائیل آن را پایتخت «ابدی و واحد» خود می‌خواند و آمریکا را به انتقال سفارتش به این شهر تشویق می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس