کد خبر 677138
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

دبیر نظارت و هماهنگی و برنامه‌ریزی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز جزئیات کشف ۲ محموله بزرگ قاچاق در این استان را تشریح کرد و گفت: برخورد با قاچاق کالا بی‌وقفه در البرز ادامه می‌یابد.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر زارعی‌نژاد اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر و به ویژه در دوره تحریم‌ها، قاچاق کالا به کشور آسیب جدی به اقتصاد ایران و به ویژه صنایع و تولیدکنندگان داخلی وارد کرد.
 
وی با اشاره به فرمان مقام عظمای ولایت مبنی بر ضرورت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزود: اگر می‌خواهیم این سیاست‌ها به درستی و به صورت کامل در کشور اجرا شود، باید از تولید داخلی و بومی حمایت کرده و اجازه ندهیم هیچ عاملی به تولیدکنندگان ایرانی آسیب وارد کند.
 
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا استان البرز تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین آسیب‌ها به صنایع و تولید کشور، از سوی قاچاقچیان کالا وارد می‌شود و آنها با وارد کردن غیر مجاز کالاهای خارجی که اکثر آنها بی‌کیفیت و ارزان قیمت هستند، تولیدکننده بومی را به مرز نابودی و سقوط می‌کشانند.
 
زارعی‌نژاد گفت: از سوی دیگر آسیب دیدن صنایع و کارخانه‌های کشور، نقش اصلی در بیکاری مردم به ویژه جوانان و افزایش مشکلات معیشتی خانواده‌ها دارد و اگر در این حوزه غفلت کنیم، اقتصاد ایران با آسیب جبران ناپذیری روبه‌رو می‌شود.
 
وی بیان داشت: خوشبختانه مسؤولان استان البرز به درک صحیحی در این حوزه رسیده و با همکاری و تعامل و هماهنگی، مبارزه بی‌وقفه و بی‌امانی با قاچاق کالا در این استان وجود دارد که این تلاش‌ها تداوم خواهد داشت.
 
دبیر نظارت و هماهنگی و برنامه‌ریزی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز افزود: در این راستا دستاوردهای خوبی نیز داشته‌ایم و به تازگی و طی روزهای اخیر دو محموله بزرگ کالای قاچاق در استان البرز کشف و ضبط شده است.
 
زارعی‌نژاد ادامه داد: محموله نخست مربوط به شناسایی یک کانتینر حاوی انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین پوشاک قاچاق است که در روزهای اخیر و حین تردد در جاده ملارد شناسایی و کشف شده است.
 
وی اظهار داشت: محموله فوق پیش از ورود به استان البرز از سوی ماموران اطلاعاتی و انتظامی رصد شده بود و در یک فرصت مناسب، با توقف کانتینر تمام محموله توقیف شد.
 
دبیر نظارت و هماهنگی و برنامه‌ریزی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز افزود: ارزش ریالی اجناس قاچاق کشف شده در این محموله بیش از 5 میلیارد ریال برآورد می‌شود.
 
زارعی‌نژاد به دومین عملیات علیه قاچاقچیان کالا در استان البرز اشاره کرد و گفت: موضوع دوم مربوط به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر انبار کردن کالاهای قاچاق در یک واحد مسکونی در شهرستان کرج است.
 
وی ادامه داد: این گزارش‌ها از سوی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی مورد بررسی قرار گرفت و پس از اطمینان از موضوع، با حکم قضایی و طی کردن مراحل قانونی، ماموران مبارزه با قاچاق کالا وارد این منزل مسکونی شدند.
 
دبیر نظارت و هماهنگی و برنامه‌ریزی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام شده، مقادیر زیادی لوازم آرایشی و بهداشتی از سوی ماموران نیروی انتظامی کشف و ضبط شد که ارزش آن بالغ بر یک میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.
 
زارعی‌نژاد در پایان اعلام کرد: محل این انبار که به صورت غیرقانونی به دپوی کالاهای قاچاق از جمله لوازم آرایشی اختصاص داده شده بود، از سوی مردم به دستگاه‌های نظارتی اطلاع داده شد و کشف آن حاصل همراهی و تعامل مردم و مسؤولان در استان البرز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس