کد خبر 675492
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

حزب سبز آلمان به دلیل مسئولیت سیاسی که وزیر کشور در حادثه حمله یک کامیون به بازارچه کریسمس در برلین بر عهده دارد خواستار استعفای وی شد.

  به گزارش مشرق، "یورگن تریتن"، از نمایندگان بلندپایه حزب سبز آلمان بعد از حاشیه های امنیتی به وجود آمده درباره حادثه تروریستی اخیر برلین و عامل تونسی حمله، خواستار کناره گیری "توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان شد.

وی که در گفتگو با هفته نامه "اشترن" سخن می گفت با اشاره به مسئولیت سیاسی وزیر کشور در این حادثه تروریستی گفت: توماس دمایزی باید این مسئله را درک کرده و استعفا کند. برای من دیگر وی به عنوان وزیر کشور قابل قبول نیست.

تریتن در حادثه حمله تروریستی اخیر برلین یک بعد جدیدی از شکست دولت را می بیند.

در حمله یک کامیون به بازارچه کریسمسی در برلی که در 19 دسامبر سال گذشته رخ داد حدود 12 نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.

وی به حزب خود پیشنهاد داد که ما باید بحث های امنیتی را آشکارا در پیش گیریم. تریتن خواستار جایگاه های شغلی بیشتر برای نیروهای پلیس شده و در غیر این صورت بحث خصوصی سازی امنیت در کشورش را ممکن دانست.

این سیاستمدار بلند پایه حزب سبز آلمان همچنین خواستار حفاظت از نیروهای پلیس در برابر عناصر خطر در کشورش شده و گفت: ما باید ابزاری را در اختیار نیروهای پلیس قرار دهیم که با این افراد که با ارزش های یک جامعه چند فرهنگی باز هیچ انطباقی ندارند به طور موثر مبارزه کنند.

وی همچنین از حزب سبز آلمان خواست تا در آینده برای دستیابی به وزارت کشور و عهده داری مسئولیت بیشتری در زمینه امنیت تلاش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس