به گزارش مشرق به نقل از فارس سردار مؤمني اظهار داشت: هوو تمام مجوزهاي لازم از سازمان استاندارد، محيط زيست و وزارت صنايع را دريافت کرده است و در سال 84 شمارهگذاري آن آغاز شد.
وي افزود: براي شمارهگذاري خودروها بايد کيفيت و ايمني آن توسط موسسه استاندارد و سازمان محيط زيست تأييد شود.
اين مقام نيروي انتظامي گفت: بررسي صحنه تصادفات هوو نشان ميدهد که اين خودرو داراي عيبها و ايرادهاي اساسي است. ترمز، فرمانپذيري، پايداري سيستم تعليق و ظرفيت پمپ هوو داراي ايراد است و ايراد ساختاري مهمترين ايراد اين خودرو است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: بايد ظرفيت اين خودرو به 26 تن کاهش پيدا کند زيرا تحمل فشارهاي جانبي در سراشيبيها را ندارد و موجب متلاشي شدن سيستم ترمز ميشود.
سردار مؤمني افزود: از ابتداي امسال از شمارهگذاري هوو خودداري کردهايم و براي حل مشکل اين خودرو راهکارهاي کوتاهمدت و بلندمدتي را در نظر گرفتهايم.
وي اظهار داشت: از ارائه بارهاي خطرناک و سوختي به اين خودروها جلوگيري ميشود و محدوديتهاي زماني و مکاني براي ترددشان اعمال ميشود.
سردار مؤمني افزود: شرکت ايران خودرو نيز براي رفع نقص ترمز اين خودروها فراخواني را اعلام کرده است اما کاهش ظرفيت اين خودرو يک راهکار بلندمدت است که در مرحله اول به صورت اختياري و در مرحله بعد اجباري خواهد شد.
اين مقام پليس راهنمايي و رانندگي گفت: اين خودرو کمي بيش از يک درصد خودروهاي سنگين کشور را تشکيل ميدهد اما کشتههاي تصادفاتش بيش از 10درصد است.
گواهينامه هوشمند سال آينده در همه کشور
سردار مؤمني گفت: در حال حاضر گواهينامه هوشمند در همه استانهاي کشور به افراد متقاضي گواهينامه جديد ارائه ميشود و در نظر داريم از سال آينده تعويض گواهينامههاي قديمي با گواهينامههاي هوشمند را آغاز کنيم.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا افزود: جريمههاي الکترونيکي نيز با اجراي گواهينامه هوشمند در سراسر کشور به کار گرفته ميشود و در حال حاضر به صورت پايلوت در تهران در برخي نقاط جريمهها به صورت الکترونيک صادر ميشود.
وي اظهار داشت: استفاده از فناوريهاي نوين رويکرد اساسي پليس است و ابزارهاي سنتي ديگر پاسخگوي شرايط امروز و فردا نيست.
سردار مؤمني از اجراي طرح نصب دوربينهاي نظارتي در محور شيراز - اصفهان خبر داد و افزود: اين دوربينها به زودي فعاليت خود را شروع ميکنند.
کد خبر 6744
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۰
- ۰ نظر
- چاپ
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي کشور با تأکيد بر اينکه ورود و تردد هوو به جادههاي کشور يک اشتباه بود، گفت: تصميمات و مطالعات براي ورود اين خودرو به سال 83 بازميگردد.