شهردار تهران گفت: ناکارآمدی و عدم حمایت دولت از صنعت مترو مانع توسعه مترو شده است و امروز همه چیز آماده است و فقط دولت می بایست در بحث واگن ما را کمک کند که تا به این لحظه صورت نگرفته است.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در آئین بهره برداری از ۶۵ دستگاه واگن و لوکوموتیو برقی مترو تهران و حومه با بیان اینکه تلاش کارکنان مترو نسبت به دیگر اماکن شهرداری بیشتر است گفت: در بحث بهره برداری مترو کارکنان بصورت ۲۴ ساعته مشغول کار هستند تا خدمات خود را به مردم ارائه کنند.
 
در بخش عمرانی ما اوج فعالیت را در این بخش داریم و بیش از ۲۱ هزار نفر مشغول کار در حوزه ساخت و ساز هستند که این اقدام کاری بی نظیر در دنیاست.
 
وی اظهار داشت: در حوزه واگن سازی نیز فعالیت های زیادی در حال انجام است و کار بطور جدی در حال پیشروی است و ما باید تعهد کار زمستانی را بیشتر کنیم تا در دهه اول اسفند واگن های زمستانی کامل شود زیرا سفرهای بیشتری در شب عید در تهران انجام می شود.
 
شهردار تهران گفت: موضوع مترو جز مسائلی بوده که تحریم فشار زیادی را روی این عرصه وارد کرده اما تحریم با تلاش کارکنان ما هیچ خللی در بحث واگن سازی وارد نکرد، از طرفی تحریم باعث رونق این عرصه شد.
 
توجه به نیروی انسانی داخلی از جمله مهمترین اقداماتی بود که در شرایط تحریم صورت گرفت و ما امروز شاهد ساخت واگن های متعدد در صنعت مترو هستیم.
 
وی ادامه داد: زمانی می توانیم با دنیا مذاکره کنیم که این توجه به توان داخلی وجود داشته باشد. صنعت مترو این موضوع یعنی توجه به توان داخلی را اثبات کرده و اقدامات کارکنان مترو با موفقیت های خوبی نیز همراه بوده است.
 
شهردار تهران با بیان اینکه تعداد ایستگاه های مترو در تهران از ۳۴ ایستگاه به ۱۰۶ ایستگاه رسیده است افزود: اگر ما امروز خدمتی به شهرمان بخواهیم انجام دهیم و اگر حقوق شهروندی را تاکید داریم از ابتدایی ترین حقوق شهروندان شرط حیات و سلامت افراد است.
 
آلودگی هوا امروز زندگی مردم را به خطر انداخته است. مهمترین عنصر و اقدامی که می تواند جریان آلودگی هوا را برطرف کند با توسعه حمل و نقل عمومی اتفاق می افتد و اگر به این موضوع بی اعتنایی شود یعنی به حقوق شهروندی افراد معتقد نیستیم.
 
وی گفت: ناکارآمدی و عدم حمایت دولت از صنعت مترو مانع توسعه مترو شده است و امروز همه چیز آماده است و فقط دولت می بایست در بحث واگن ما را کمک کند که تا به این لحظه صورت نگرفته است و طبق قانون دولت باید ۵۰ درصد هزینه ها ی مربوط به مترو را تامین کند.
 
شهردار تهران افزود: دولت وام هایی را برای ورود خودرو که عامل آلودگی هواست در نظر می گیرد اما هیچ وامی را برای توسعه حمل و نقل عمومی ارائه نمی کند.
 
وی اظهار داشت: بحث موتورهای کاربراتوری بحث مهمی است که یکی از عامل های تولید آلودگی در شهر است و هر موتور سیکلت به اندازه ۶ ماشین سواری آلودگی تولید می کند لذا دولت به راحتی می تواند با اعطای بودجه لازم این موتورها را با موتورهای برقی جایگزین کند لذا اگر ما به حقوق شهروندی پایبند هستیم می بایست در خصوص سلامت و حیات مردم اقدامی موثر کنیم که کمک به شهرداری برای توسعه مترو از جمله این اقدامات است چرا که استفاده از مترو و حمل و نقل عمومی از آلودگی هوا جلوگیری می کند.
 
منبع: بسیج پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس