سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ماریا زاخارووا، در حساب فیسبوک خود اظهارات تندی علیه تصویب اقدامات ضدروسی توسط باراک اوباما انجام داد و گفت که تیمِ «تلخ» و «درمانده» اوباما، به اعتبار کاخ سفید لطمه زده است.

سرویس جهان مشرق - سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ماریا زاخارووا، در حساب فیسبوک خود اظهارات تندی علیه تصویب اقدامات ضدروسی توسط باراک اوباما انجام داد و گفت که تیمِ «تلخ» و «درمانده» اوباما، به اعتبار کاخ سفید لطمه زده است.

به گزارش راشا تودی، زاخارووا نوشت که رییس جمهورِ آمریکا، در آستانه رفتن از کاخ سفید، تلاشی نکرد تا «هیچ» دستاورد مهمی در سیاست خارجی، به عنوان بخشی از میراث خود، باقی بگذارد و با تصویب تحریم های بیشتر بر روسیه و اخراج 35 دیپلمات روس و بستن دو مجموعه دیپلماتیک این کشور در خاک آمریکا، به جایِ " گذاشتن یک نقطه‌ی پایان درخشان" بر دو دوره ریاست جمهوری خود، " یک لکّه ننگ عظیم" بر جای گذاشت:

" امروز آمریکا، مردم آمریکا، توسط رییس جمهور خود، نه توسط تروریست های های بین المللی، نه توسط سربازان دشمن خارجی، تحقیر شدند. این بار، واشینگتن از ارباب خود سیلی خورد، کسی که وظایف عاجلِ تیم بعدی(کاخ سفید) را پیچیده تر کرده است."

زاخارووا تیم فعلی کاخ سفید را " گروهی بازنده‌ی سیاست خارجی، تلخ و کوته بین" خواند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، سپس نسبت به وزیر خارجه آمریکا، جان کری، اظهار دلسوزی کرد که به زعم زاخارووا، در دولت اوباما به واسطه این که نمی تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد، رنج می برد و پیوسته از سوی همکاران خودش «مسخره» و «خفیف» می شود:

" آقای کری، در این لحظه دشوار برای ایالات متحده، به من اجازه دهید که با شما همدردی کنم- شما هر آن چه توانستید، کردید تا جلوی سقوط کشورتان را در سیاست خارجی بگیرید."

این مقام دیپلماتیک روسیه همچنین گفت که دوبت اوباما، با این سیاست خارجیِ غیرمنطقی، افسانه قدیمی «استثنایی بودن» و ادعای جایگاه ویژه این کشور را در دنیا، تخریب کرده است:

" همین است. پرده ها فرو افتاده است. این نمایشِ بد، تمام شد. کل دنیا، از ردیف جلو تا بالکن، ضربه ویرانگر به پرستیژ آمریکا و رهبری آن(بر جهان) را تماشا می کنند. باراک اوباما و تیم سیاست خارجی کم سواد او راز اصلی آن را برای جهان آشکار می کنند- «استثناء بودن آمریکا»، نقابی بود بر درماندگی این کشور."

او نتیجه گرفت، " هیچ دشمن آمریکا نمی توانست ضربه ای از این بدتر به آمریکا بزند."

زاخارووا همچنین قول داد که آمریکا چندان برای دیدن واکنش روسیه در انتظار نخواهد ماند.

روز پنجشنبه، واشینگتن تحریم های جدیدی را علیه اشخاص و نهادهای روسی، در ارتباط با آن چه واشینگتن «اقدامات سایبری خصمانه» با هدایت روسیه خوانده بود- به تصویب رساند" در میان نهادهای تحریم شده روسی «سرویس امنیت فدرال»(FSB)  و «اداره اصلی اطلاعات»(GRU) و مقامات ارشد این دو نهاد قرار دارند.

به علاوه، آمریکا 35 دیپلمات روس را اخراج و دو نمایندگی دیپلماتیک روسیه را در مریلند و نیویورک تعطیل کرد.

سخنگوی کرملین، دمیتری پسکوف این تحریم ها را " توجیه ناپذیر و طبق قوانین بین المللی، غیر قانونی" خواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس