ده ها هزار فلسطینی روز گذشته از قدس و دیگر مناطق فلسطینی خود را به مسجد الاقصی رسانده و با حضور در این مسجد، نماز جمعه را اقامه کردند.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خطیب مسجد الاقصی در خطبه نماز جمعه گفت: قدس و مسجد الاقصی متعلق به مسلمانان است و ما از آن چشم پوشی نخواهیم کرد.
 
اسماعیل نواهضه افزود: قدس و مسجد الاقصی در قلب و روح ما جای دارد و این دو، بخشی از اعتقادات ماست و از آنها دست نخواهیم کشید.
 
وی با اشاره به برخی قطعنامه های صادره در سال جاری میلادی (2016) درباره مسجد الاقصی و شهر قدس از جمله قطعنامه یونسکو مبنی بر اینکه مسجد الاقصی تنها متعلق به مسلمانان است، تأکید کرد که این قطعنامه ادعاهای دشمن صهیونیستی در مورد مسجد الاقصی و قدس را باطل و سیاست پاکسازی نژادی و تغییر اسامی اماکن و خیابان ها را رد کرده است.
 
نواهضه با اشاره به تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره توقف شهرک سازی نیز گفت: در این قطعنامه، شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینی محکوم شده است.
 
خطیب مسجد الاقصی افزود: به موجب این قطعنامه، رژیم صهیونیستی باید به شهرک سازی در اراضی اشغالی پایان دهد؛ چرا که شهرک سازی رژیم صهیونیستی مانعی اساسی بر سر راه تحقق هرگونه صلح در فلسطین به شمار می رود.
 
وی با اشاره به جنایات مکرر رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان، خواستار وحدت ملت فلسطین برای رویارویی با جنایات و توطئه های صهیونیست ها شد و گفت: کشورهای عربی و اسلامی و جامعه بین الملل باید مسؤولیت خود را در قبال فلسطین و تلاش برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی انجام دهند.
 
نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه تدابیر امنیتی ویژه ای را در شهر قدس و اطراف مسجد الاقصی به اجرا گذاشته و با ایجاد ایست بازرسی های سیار مقابل دروازه های این مسجد، مانع ورود بسیاری از نمازگزاران به داخل مسجد الاقصی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس