فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز در خصوص ماجرای استخوان‌های پیدا شده در تبریز، گفت: در این خصوص منتظر نظریه پزشکی قانونی هستیم؛ به نظر می‌رسد که این استخوان ها مربوط به 50 الی 60 سال پیش باشند، اما در این مورد و درخصوص قدمت آن نظریه‌ی پزشکی قانونی دقیق‌تر است.

به گزارش مشرق، سرهنگ فرهنگ نوروزی در نشستی با اصحاب رسانه، ضمن ارائه گزارش عملکردی 9 ماهه‌ی فرماندهی انتظامی کلانشهر تبریز، اظهار کرد: در 9 ماهه‌ی سال‌جاری شاهد کاهش چهار درصدی جرایم، به ویژه در موضوع سرقت در شهر تبریز بوده‌ایم.
 
وی ادامه داد: در 9 ماهه‌ی سال جاری نیز در حوزه‌ی جرم قتل با کاهش شش درصدی و همچنین در بخش جرایم از نوع چاقوکشی نیز شاهد کاهش 17درصدی بوده‌ایم.
 
وی افزود: در حوزه‌ی جرایم از نوع نزاع و درگیری نیز که در سال گذشته افزایش داشته، در 9 ماهه‌ی سال‌جاری، شاهد کاهش 44 درصدی در این حوزه بوده و همچنین در بخش جرایم از نوع نزاع و درگیری دسته جمعی نیز  شاهد کاهش 34درصدی در 9 ماهه‌ی اول سال‌جاری بوده‌ایم.
 
نوروزی تاکید کرد: گزارش جرایم خشن نیز در شهرستان تبریز در حداقل ممکن بوده و تقریبا در حد صفر است؛ اما جرایم مشابه همانند قتل در شهر تبریز اتفاق افتاده که این موضوع نیز امنیتی نبوده و تنها در اثر مشاجرات خانوادگی و... به وقوع پیوسته است.
 
وی در حوزه‌ی بحث ارتقای امنیت اجتماعی نیز افزود: این طرح در استان ما متوقف نشده و همواره در طول شبانه‌روز اجرا می‌شود و از این جهت نیز در کشور، شهر تبریز از جمله معدود شهرهایی است که این طرح را اجرا می‌کند و به واسطه‌ی آن، جمع‌آوری معتادان متجاهر، افراد ولگرد و... انجام می‎شود.
 
وی در این خصوص بیان کرد: به نسبت گذشته شاهد بهبود شرایط در این حوزه بوده‌ایم و چنانچه مشاهده می‎شود، در سطح خیابان‌های اصلی و چهارراه‌ها و همچنین گوشه و کنار شهر حضور معتادان متجاهر در سایه اقدامات امنیتی بسیار کم‌رنگ‌تر شده است.
 
فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز با اشاره به برگزاری جشنواره‌ی مکنا یا "مدیریت کیفیت نیروی انتظامی"، خاطرنشان کرد: این جشنواره هر سال در تهران برگزار شده و کلانتری‌های سطح کشور به رقابت می‌پردازند، در سال 92 شهر تبریز در این رقابت مقام 31 را داشت که در سال جاری این رتبه ارتقا یافته و ما در گروه خود بعد از تهران مقام دوم را در کشور کسب کرده‌ایم.
 
وی در این خصوص یادآور شد: سه مورد از کلانتری‌های کلانشهر تبریز نیز در جشنواره‌ی مکنا نشان برنز را کسب کردند؛ این نشان‌ها با توجه به شرایط و فضای کلانتری‌ها، خوشایندسازی محیط و .. اعطا شده است.
 
وی با اشاره به اینکه 20 درصد از پرونده‌ها در داخل کلانتری‌ها حل شده است، اضافه کرد: در 9 ماهه‌ی اول سال جاری بیش از 10 هزار پرونده در خود کلانتری‌ها منجر به سازش و حل و فصل شده است، این موضوع در نتیجه مشاوره در داخل کلانتری‌ها بوده؛ چرا که در تمامی کلانتری‌های تبریز دایره‌ی مشاوره فعال است.
 
نوروزی در خصوص تقویت یگان‌های موتوری نیز اظهار کرد: یگان موتوری فرماندهی انتظامی کلانشهر تبریز نیز نسبت به گذشته افزایش داشته و باعث حضور به موقع و سریع ماموران در صحنه‌ی حوادث می‌شود.
 
وی با اشاره به تشکیل پلیس افتخاری در شهر تبریز تاکید کرد: پلیس افتخاری در شهر تبریز تشکیل و شروع به کار کرده است؛ این موضوع در راستای استفاده‌ی ظرفیت مردمی بوده است؛ تاکنون نیز ثبت نام 500 نفر در حال طی مراحل اداری است و از این تعدا نیز 100 نفر عملا شروع به کار کرده‌اند.
 
وی در این خصوص اضافه کرد: دستور برای پلیس‌های افتخاری از فرماندهی یگان ابلاغ شده و از این افراد در مسابقات ورزشی، تجمعات مصلی و ... استفاده می‌شود، این پلیس‌های افتخاری دارای کارت شناسایی و لباس مخصوص هستند.
 
فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز تاکید کرد: نیروی انتظامی این ادعا را ندارد که بتواند به تنهایی نظم و امنیت را در جامعه برقرار کند، هر چند این موضوع وظیفه‌ی نیروی انتظامی بوده و در این راستا نیز تمام تلاش خود را به کار بسته است اما برقراری نظم و امنیت مطلوب و پایدار در جامعه نیازمند مشارکت آحاد مردم می‎باشد.
 
وی در توصیه‌ای به مردم خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده‌ی هرگونه موارد مشکوک، مورد را توسط خط تلفن 110 با فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان در میان گذاشته و همچنین موارد ایمنی را در جهت پیشگیری از وقوع سرقت در خانه و خودروی خود رعایت کنند.
 
وی با اشاره به اینکه در شهرستان تبریز 18 مورد کلانتری وجود دارد، اظهار کرد: امید است که کلانتری قراملک با 50 درصد پیشرفت و همچنین کلانتری باغ معروف نیز با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در سال 96 افتتاح شود.
 
نوروزی با اشاره به اینکه روزانه دو هزار تماس با فرماندهی انتظامی شهرستان تبریز گرفته می‌شود، بیان کرد: مدت زمان تعریف شده برای حضور ماموران انتظامی در صحنه‌ی حادثه، پایین تر از شاخص بوده و ماموران ما زودتر از زمان تعریف شده در محل حاضر می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس