کد خبر 670542
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹

هیئت امدادرسان سازمان ملل در عراق اعلام کرد که درگیری‌ها در سال ۲۰۱۶ در عراق دست کم ۱۲ هزار کشته بر جای گذاشت که قربانیان معمولاً به دست داعش کشته شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از پرس‌تی‌وی، بر اساس گزارش‌ها، هیئت امدادرسان سازمان ملل در عراق (یونامی) اعلام کرد درگیری‌های سال جاری در این کشور تاکنون حدود 12 هزار نفر کشته شده‌اند.
 
این هیئت روز یکشنبه خاطرنشان کرد شش هزار و 492 تن از کشته‌شدگان غیرنظامی و پنج هزار و 546 نفر نیز نظامی بوده‌اند.
 
بر اساس گزارش یونامی، قربانیان معمولاً به دست عناصر گروه تروریستی داعش کشته شده‌اند.
 
این گزارش حاکی از آن است که آمار جان‌باختگان در مقایسه با سال 2015 میلادی 9 درصد افزایش داشته است.
 
خشونت‌های سال گذشته در عراق به کشته شدن 11 هزار و 118 نفر – که بیشترشان غیرنظامی بودند - منجر شده بود.
 
در این گزارش همچنین آمده است بیش از 14 هزار نفر در جریان خشونت‌ها در سال جاری میلادی مجروح شده‌اند.
 
حبیب الطرفی، عضو کمیسیون حقوق بشر مجلس عراق، تأکید کرد این آمار فزاینده اقتضا می‌کند تا سازمان ملل و جامعۀ جهانی تعهد بیشتری در مبارزه با داعش و حمایت از عراق داشته باشند.
 
تروریست‌های داعش در ژوئن 2014 (بهار 1393) به عراق حمله و مناطقی را در شمال و غرب این کشور را اشغال کردند. این نواحی از آن زمان صحنۀ خشونت و نا آرامی بوده است.
 
داعشی‌ها در مناطق تحت تصرف خود در عراق علیه تمامی جوامع قومی و مذهبی از جمله شیعیان، اهل سنت، کردها و مسیحیان جنایات فجیعی مرتکب شده‌اند.
 
این در حالی است که نیروهای امنیتی عراق و مبارزان کمیته‌های داوطلب مردمی این کشور طی ماه‌های اخیر موفق شدند به طور چشمگیری تروریست‌های داعش را به عقب رانده و کنترل شهرهای مهمی نظیر بیجی، تکریت، رمادی و فلوجه را از تکفیری‎ها پس بگیرند.
 
در همین حال، عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی شهر موصل، پایتخت خودخواندۀ داعش در این کشور، که از 26 مهر و با مشارکت حدود 60 هزار نیروی ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه‌های کُرد آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس