دولت مستعفی یمن مدعی است تغییرات گسترده‌ای در طرح صلح سازمان ملل که از سوی اسماعیل ولد الشیخ مطرح شده اعمال کرده است.

  به گزارش مشرق، دولت مستعفی یمن اعلام کرد تغییرات زیادی در طرح صلح اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن وارد کرده‌اند.

در حالی که گفته شده بود قرار است نشست کمیته‌های آتش‌بس در اردن به زودی برگزار شود تا مقدمه‌ای برای از سرگیری گفت‌وگوهای صلح یمن باشد، «عبدالملک المخلافی» وزیر خارجه دولت مستعفی من به روزنامه سعودی «المدینه»، گفته که تغییرات زیادی در طرح پیشنهادی سازمان ملل اعمال شده است.

به گفته المخلافی این تغییرات در مسیر تأکید بر ابتکار عمل شورای همکاری خلیج فارس، نتایج گفت‌وگوهای ملی و قطعنامه 2216 سازمان ملل صورت گرفته است.

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن اعلام کرد که بر اساس تغییرات جدید در روند رسیدن به گفت‌وگوهای سیاسی، انصار الله و کنگره مردمی یمن باید از شهرهایی که کنترل آن را در دست دارند عقب نشینی کرده و خلأ سلاح شوند.

المخلافی بار دیگر ایران را به دخالت در امور داخلی یمن متهم کرده و از جامعه جهانی خواسته با آنچه تهدیدهای ایران در منطقه خوانده می‌شود مقابله کند.

ادعای المخلافی درباره تغییر در طرح پیشنهادی سازمان ملل درباره یمن درحالی مطرح می‌شود که با وجود اینکه انصارالله و کنگره مردمی یمن هنوز به این ادعا واکنش نشان نداده‌اند پیشتر  ولد الشیخ اعلام کرده بود انصارالله و کنگره مردمی یمن اعلام آمادگی کرده‌اند که برای رسیدن به حل سیاسی برای بحران یمن از برخی مطالبات خود عقب‌نشینی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس