در مراسم نکوداشت آیت الله گلپایگانی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بر معرفی شخصیت های نورانی و عالم جامعه تاکید کرد.

به گزارش مشرق ، هجدهمین نشست ستارگان محراب، بزرگداشت ائمه جماعات مفاخر استان تهران، اول دی ماه با هدف نکوداشت آیت الله محمد تقی وحیدی گلپایگانی، امام جماعت مسجد انصار الحجه(عج)، با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، علما و ائمه جماعات تهران در این مسجد برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به فلسفه برگزاری مراسم نکوداشت برای عالمان گفت: قرآن کریم در آیات متعدد بر لزوم بزرگداشت تاکید داشته است و به ما می گوید، که از چهره های خدمتگزار و انسان های ارزشی تجلیل کنید و نام و یاد آنها را زنده نگه دارید، بنابراین برگزاری مراسم های بزرگداشت وظیفه انسانی ما است.

 نکوداشت آیت‌الله‌گلپایگانی در نشست «ستارگان‌محراب»

وی با اشاره به وجود انسان هایی در جوامع بشری که دارای استعدادهای برتر هستند و خدمات گسترده ای برای جامعه داشته اند، بیان کرد: تمدن بشری امروز مدیون خدمات آنها است زیرا که آنها با نیرو و توانمندی خود، نیروهای پراکنده جامعه را گردهم جمع کرده اند و از آنها برای پیشرفت جامعه استفاده می کنند.

 نکوداشت آیت‌الله‌گلپایگانی در نشست «ستارگان‌محراب»

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطر نشان کرد: هر کسی همانند امام خمینی(ره) نمی تواند انقلاب به وجود آورد، زیرا امام راحل(ره) که با توانایی، اعتبار واستعداد درونی توانست دل ها را به خود جذب کند و از این مملکت ساکت، آرام و آمریکا زده در دوران رژیم طاغوت امتی را به صحنه آورد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با بیان اینکه همه افراد جامعه باید برای خود الگویی را انتخاب کنند، تصریح کرد: هرکس بر اساس تناسب یعنی برخی فرد هنرمند، برخی ورزشکار، عده ای نظامی و سردار به عنوان الگو برای خود انتخاب می کنند تا مسیر زندگی شان را بر اساس آن الگو ها ترسیم کنند، زیرا در غیر این صورت مردم به سمت الگوهای خارج کشور می روند و الگوهایشان از همان نوعی که ماهواره ها تبلیغ می کنند، می شود.

 نکوداشت آیت‌الله‌گلپایگانی در نشست «ستارگان‌محراب»

وی گفت: مردم بویژه جوانان، تحت تاثیر مدیران جامعه هستند. تمام رفتار، کردار و گفتار مدیران در جامعه تاثیر دارد. چهره های برتر، شخصیت ها و مسئولان نقش مهمی در هدایت و تربیت جامعه دارند و جامعه نیازمند الگو است ، زیرا که تحولات در جامعه توسط شخصیت ها بوجود می آید.

 رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اظهار کرد: ما وظیفه داریم که شخصیت‌های نورانی و برتر را به جامعه معرفی کنیم، زیر ا آنها علاوه بر اینکه خود ساخته هستند، در جامعه هم تحول ایجاد می کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین تقوی با اشاره به آیه 41 سوره مریم که در آن آمده است که «ای پیامبر شخصیت‌های برتر را معرفی کن»، گفت: پیامبر(ص)،40 سال در جامعه سیاه جاهلیت خود را ساخت و در شرایطی که روش زندگی مردم بر اساس خرافات بود، حضرت به عنوان فردی امین و پرهیزگار شناخته شده بود و در این جامعه بعد از آنکه خود را ساخت، تحول ایجاد کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسم یادواره برای شهدا، بزرگداشت ایثارگران، جانبازان و عالمان اذعان کرد: این افراد برای جامعه ما تحول آفرین بوده اند و نباید از ذهن ها فراموش شوند.

 نکوداشت آیت‌الله‌گلپایگانی در نشست «ستارگان‌محراب»

تقوی شکرگزاری از نعمت های الهی را از اهداف برگزاری چنین مراسم های بزرگداشتی دانست و اظهار کرد: ما باید شکرگزار داشتن نعمت های همچون پدر، مادر، فرزند، رهبری، حکومت اسلامی، روحانیت و امنیت باشیم.

وی تصریح کرد: اگرچه آیت الله وحیدی گلپایگانی از سرمایه های این مسجد و منطقه است، اما مردم این منطقه هم بیش از نیم قرن در خدمت ایشان بوده اند.

وی تجلیل از مقام روحانیت را یکی دیگر از اهداف برگزاری مراسم نکوداشت برای عالمان نام برد و ادامه داد: روحانیت هزار سال سابقه خدمتگزاری در این کشور را داشته و هیچ نهاد و ارگانی همانند آنها به این ملت و مملکت خدمت نکرده است، البته مردم هم تا پای جان از روحانیت حمایت داشته اند.

وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی آیت الله وحیدی گلپایگانی افزود: برگزاری مراسم نکوداشت برای عالمانی همانند وحیدی گلپایگانی،نشان دهنده این است که علم ایشان بسیارارزشمند بوده است وچنین افرادی در جامعه ما دارای ارزش هستند.

 نکوداشت آیت‌الله‌گلپایگانی در نشست «ستارگان‌محراب»

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: امروز ایران یک ابرقدرت است و کشورهای ابرقدرت دنیا در مقابل ایران به گفتگو می نشینند وهمه اینها به برکت شهدا و روحانیت است. اگر خدای نکرده روحانیت برای چند ساعت خود را از این انقلاب کنار بکشد این انقلاب باقی نمی‌ماند. بنابراین ما باید قدر قدرتی که در منطقه داریم را بدانیم و آن را غنیمت بشماریم و در راستای تقویت آن تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی بر لزوم تقویت مساجد تاکید کرد و گفت: در برابر تهاجم فرهنگی دشمن، مقاومترین سنگر مساجد هستند، باید با محتواهایی که در زمینه اعتقادات دینی، انتظار منجی و عاشورا داریم، در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بیاستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز نمی توان با کنسرت در برابر تهاجم فرهنگی دشمن ایستاد، گفت: ما مخالف برنامه های شرعی نیستیم، اما جامعه ما ثابت کرده است که تهاجم فرهنگی را فقط می‌توان با فرهنگ عاشورا از بین برد و این فرهنگ است که به ما عزت و اقتدار می‌دهد.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: در کشور حدود 900 امام جمعه داریم، باید مساجد، هئیات و روضه های خانگی را تقویت و مداحان ارزشی تربیت کنیم، این مجالس، روحیه عزت منشانه و شعار هیهات مناالذله را تقویت می‌کند و غرب از این فرهنگ می ترسد.

در ادامه این نشست پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، از مراجع عظام تقلید در مورد آیت الله وحیدی گلپایگانی توسط حجت الاسلام و المسلمین معراجی، مدیر ناحیه شهید محلاتی قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است: نکوداشت عالم ربانی و روحانی وارسته حضرت آیت الله محمد تقی وحیدی گلپایگانی، دامت افاضاته فرصتی است برای تجلیل و تکریم از این سرباز با اخلاص حضرت بقیه الله اعظم (عج).

 نکوداشت آیت‌الله‌گلپایگانی در نشست «ستارگان‌محراب»

اینجانب به اندازه ای که با فعالیت های دینی این عالم بزرگوار آشنا هستم، ایشان را انسانی خدوم، خلیل و متواضع دانسته که عمر خود را به ارشاد و هدایت مردم، امر به معروف و نهی از منکر و کمک به نیازمندان و تاسیس مراکز دینی، فرهنگی و درمانی گذرانده و با اخلاق حسنه خود مردم را به معارف نورانی اهل بیت(ع) دعوت می نماید.

انشاالله تحت عنایات و توجهات خاص مولایمان حضرت ولی عصر(عج) به توفیقات بیشتر نایل گشته و همگان از فیوضات علمی معظم له بهره مند گردنند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس