مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، گفت: برای تداوم راه مرحوم شایانفر و ماندگاری کار او باید به الزامات فرهنگی توجه کنیم و کار پژوهش را جدی بدانیم.

به گزارش مشرق، عباس سلیمی‌نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران عصر امروز (چهارشنبه، یکم دی)  در مراسم نکوداشت مرحوم حسن شایانفر مشاور فقید فرهنگی روزنامه کیهان که به همت معاونت سیاسی سپاه در «مرکز فرهنگی رسانه‌ای صبا» برگزار شد، گفت: مرحوم حسن شایانفر هیچ‌گاه با بنده سخنی از مادیات نداشت و تنها یک مورد مطلع شدم که امکانی را از دست می‌دهد که سعی کردم آن را در اختیارش قرار دهم، او تمام هدفش این بود که اشرافی بر کارهای فرهنگی پیدا کند.

همکار سابق مرحوم شایانفر با بیان اینکه مرحوم شایانفر ذهن خلاقی داشت و بسیاری از مطالب را در ذهنش نگه می‌داشت، افزود: بعد از آشنایی با مؤسسه کیهان، فضای جدیدی پیش روی خودش یافت و با آمدن آقای شریعتمداری فضای خوبی برای کارهای فرهنگی پیش روی او قرار گرفت.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز ما این است که مدیران فرهنگی ما به دلیل مسائل اجرایی نمی‌توانند اشراف فرهنگی داشته باشند، اظهار کرد: این ضعف باید از طریق ایجاد مجموعه‌ای که ما به آن اعتماد داریم، جبران شود. حرکت مرحوم شایانفر برای تبدیل شدن به مرکزیتی بود که همه را تغذیه فکری کند، اما این امکان برآورده نشد.

سلیمی‌نمین با بیان اینکه نظام سیاسی ما زمانی می‌تواند توفیقاتی را کسب کند که همه سلایق را مدیریت کند، افزود: ما باید بتوانیم ظرفیت‌های منفی و ظرفیت‌های مثبت و نیز همه نیروها را مدیریت کنیم، کار مرحوم شایانفر می‌توانست موجب این اشراف شود.

وی با اشاره به اینکه با هزینه کم نمی‌توانیم کارهای ماندگار فرهنگی انجام دهیم، تصریح کرد: برخی از ما کار فرهنگی را آنقدر سبک می‌کنیم که یک نفر بعد از مدتی همکاری با ما ضد ما می‌شود و فکر می‌کند در مسائل فرهنگی اطلاعات لازم را به وی نداده‌ایم.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، افزود: عرصه فرهنگ نگاه وسیع‌تر و کلان‌تر می‌طلبد که متأسفانه ما امروز آن را نداریم، خواهش بنده این است که برای تداوم راه شایانفر و ماندگاری کار او به الزامات فرهنگی توجه کنیم و کار پژوهش را جدی بدانیم.

 
تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس