کد خبر 667945
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

مدیرکل آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه بیشترین کمبود معلم شهر تهران مربوط به دوره ابتدایی و آموزگار است، گفت: تناسب جنسیتی معلمان در شهر تهران قابل قبول نیست و ۸۰ درصد جمعیت معلمان شهر تهران زن هستند در حالی که تنها ۵۰ درصد دانش آموزان تهران دخترند

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران علیرضا کمرئی اظهار کرد: هیچ مدرسه‌ای به کاربری تجاری تبدیل نمی‌شود البته ممکن است از گذشته در کنار برخی مدارس واحدهای تجاری احداث شده باشد که این واحدها حفظ خواهد شد.
 
وی گفت: آموزش و پرورش هم‌اکنون بیش از 170 واحد تجاری را به صورت سرقفلی در اختیار دارد و 47 واحد تجاری نیز از گذشته در ضمیمه فضاهای آموزشی مشغول به کار بودند که این واحدها به کار خود ادامه می‌دهند.
 
کمرئی تاکید کرد: آموزش و پرورش طبق قانون می‌تواند محل‌هایی را برای فروش محصولات هنرجویان هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای در نظر بگیرد که این قانون هیچ ارتباطی با تجاری کردن فضاهای آموزشی ندارد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از فعالیت 3 هزار معلم حق‌التدریس در شهر تهران خبر داد و گفت: این معلمان کمبود 70 هزار ساعت معلم شهر تهران را جبران می‌کنند و تا زمانی که نیروی انسانی براساس برنامه درازمدت 10 ساله به آموزش و پرورش وارد نشود و خروجی این نیرو براساس برنامه از پیش تعیین شده نباشد، آموزش و پرورش شهر تهران همچنان با مشکل کمبود نیرو مواجه خواهد بود.
 
کمرئی افزود: بیشترین کمبود معلم شهر تهران مربوط به دوره ابتدایی و آموزگار است.
 
وی گفت: هم‌اکنون تناسب جنسیتی معلمان در شهر تهران قابل قبول نیست و 80 درصد جمعیت معلمان شهر تهران زن هستند در حالی که تنها 50 درصد دانش آموزان شهر تهران دخترند؛ نبود تناسب مدارس شهر تهران را با مشکل معلم روبه‌رو کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس