کد خبر 667817
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

دو فرد ناشناس در شهرک «العشه» استان قنیطره سوریه به سرکرده نظامی گروه تروریستی «جبهه ثوار سوریا» تیراندازی کرده و وی را از پا درآوردند.

  به گزارش مشرق، چند فرد ناشناس سرکرده نظامی گروه تروریستی «جبهه ثوار سوریا» وابسته به گروهک «ارتش آزاد» را ترور کردند.

وبگاه خبری «سمارت» که وابسته به معارضان است اعلام کرد که این سرکرده «لیث محمود خیر الله» ملقب به «أبو حمزة اللیث» بوده است و در شهرک «العشه» به سوی او تیراندازی کردند که فورا کشته شد.

«أبو عبد اللـه القعیری» سرکرده گروه ترویستی «فرقة سرایا المرابطین» نیز تصریح کرد که دو نفر به سوی ابوحزمه اللیث تیراندازی کردند که یکی از آنان کشته و دیگری نیز بازداشت شده و بازپرسی از وی ادامه دارد.

القعیری بر این باور است که ممکن است شخص مهاجم وابسته به یکی از هسته‌های تروریستی حاضر در این منطقه باشد.

وی همچنین وجود پرونده علیه اللیث مبنی بر وارد کردن کمک از اراضی اشغالی را که ممکن است سبب ترور وی شده باشد نیز رد کرد.

وبگاه خبری «آرا» به نقل از وسام الامیر» که وی را یکی از خبرنگاران حاضر در ریف درعا می‌نامد، گزارش داد که دو موتور سوار به سوی اللیث تیراندازی کردند و یکی از تیرها به گلوی وی اصابت کرد و سبب شد که فورا از پای درآید. به گفته الامیر، اللیث در حال بازدید از یکی از جبهه های عملیاتی در العشه بوده است.

جبهه ثوار سوریا نیز با صدور بیانیه اعلام کرد که عناصر این گروه موفق شده اند افراد مهاجم را شناسایی و به محل حضور آنان حمله کنند و در پی درگیری یک نفر کشته و مهاجم دوم نیز دستگیر شد.

اللیث یکی از بانیان گروه تروریستی «الویه احفاد الرسول» بود و بعد از ریف جنوبی دمشق به قنیطره رفت تا به گروههای تروریستی معارض بپیوندد و به زعم خود بتوانند محاصره ریف غربی دمشق را در هم شکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس