کد خبر 667495
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه دیدارهای خود با مقامات ایرانی بعدازظهر امروز با وزیر خارجه نیز دیدار می‌کند.

  به گزارش مشرق، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بامداد امروز (یکشنبه) به منظور انجام سفری یک روزه و در پاسخ به دعوت علی‌آکبر صالحی وارد تهران شد و صبح امروز ضمن حضور در سازمان انرژی اتمی با صالحی دیدار و گفت‌وگو کرد.

آمانو در ادامه دیدارهای خود با مقامات ایرانی بعد از ظهر امروز (یکشنبه) نیز در وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص آخرین تحولات برجام گفت‌وگو خواهد کرد.

آمانو در نشست خبری به همراه صالحی گفت: از روند برجام راضی هستم و ایران به تعهدات خود عمل کرده است.

مدیرکل آژانس بار دیگر با ذکر این نکته که از روند اجرای برجام راضی هستم، اظهار داشت: امیدوارم این روند ادامه یابد.

صالحی هم در این نشست با بیان اینکه صحبت‌های خوب و مفصلی با هم داشتیم، اظهار داشت: در خصوص مسائل مربوط به همکاری ایران و آژانس با یکدیگر صحبت و روابط و همکاری‌هایمان را تا به امروز مرور کردیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه گزارش‌های آژانس از بعد از اجرای برجام تا به امروز گزارش‌هایی بوده که در آن مطالب مربوط به التزام ایران به تعهداتش منعکس شده و این نکته بسیار مهمی است که جمهوری اسلامی ایران هر آنچه را که وعده داده است عمل کرده و این مطلب در گزارش‌های آژانس منعکس شده است.

صالحی عنوان کرد: در خصوص آب سنگین، اورانیوم‌های غنی شده و ذخایر آن، تحقیق و توسعه و دیگر مطالب با آقای آمانو صحبت کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به فرمان روحانی به سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه در مورد محتوای آن فرمان هم صحبت شد، به خصوص درباره پیشران‌ها صحبت هایی داشتیم که به چه صورت این کار انجام می‌شود و چه تعهداتی ما در قبال آن در چارچوب آژانس خواهیم داشت.

صالحی اضافه کرد: روابط ایران با آژانس انرژی اتمی بسیار خوب است. اصرار ما همواره بر این است که آژانس به عنوان مرجع بیطرف عمل کند و نفوذ یا اعمال نفوذ کسی در گزارش‌های آژانس منعکس نشود و تا به امروز واقعا اینگونه بوده و آژانس بیطرفانه عمل کرده و جا دارد من تشکر کنم.

وی افزود: آمانو جلسه‌ای را با رئیس جمهور خواهد داشت در این جلسه هم مسائل مربوطه به تفصیل مطرح خواهد شد و ممکن است باز جلساتی با مسئولان دیگر داشته باشند که در حال برنامه ریزی هستیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین دیداری نیز با حسن روحانی رئیس‌جمهور داشت.

آمانو همچنین قرار است در ادامه رایزنی‌هایش با مقامات ایرانی با سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی هم دیدار کند.

آخرین سفر آمانو به تهران در تاریخ 28 دی ماه سال 1394 پس از اجرایی شدن برجام صورت گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین امروز با «جورج کاتروگکالوس» قائم مقام وزیر خارجه یونان و تعدادی از علمای لبنانی دیدار خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس