کد خبر 667441
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

«با اجازه بزرگ‌ترها بله!» شامل کتابی است که خاطراتی از خواستگاری به سبک شهدا را روایت می کند و در میان پرفروش ها چشم نواز است.

به گزارش مشرق، ماه ربیع الاول که وزیدن آغاز می‌کند ازدواج ها هم به اوج خود می‌رسند. «با اجازه بزرگ‌ترها بله!» شامل کتابی است که خاطراتی از خواستگاری به سبک شهدا را روایت می کند و در میان پرفروش‌ها چشم نواز است. کتاب را مسعود دهقانی‌پیشه از سوی نشر نارگل روانه بازار کتاب کرده است. برشی از متن کتاب:

بعدها خودش برایم تعریف می‌کرد، می‌گفت: «وقتی رفتم جبهه به ورامینی گفتم: حقیقتش من می‌دونم که موندنی نیستم ولی به دختر همسایه‌مون علاقه‌مندم حالا نمی‌دونم چی‌کار کنم، چون اون پدر نداره، تک‌فرزندم هست، منم که مطمئنم شهید می‌شم.»


با حالت شوخی به عباس ورامینی گفته‌ بود: "من که قطعاً شهید می‌شم و موندنی نیستم، حالا این بندۀ خدا خودش که یتیم بزرگ شده، بخواد بچۀ یتیم هم بزرگ کنه خیلی غم‌انگیزه. هر جوری فکر می‌کنم نمی‌تونم پا پیش بذارم."

ردیف عنوان
پرفروش اول رحمت واسعه - محمد مثل گل بود
پرفروش دوم ریحانه بهشتی - سقای آب و ادب
پرفروش سوم ابووصال - انسان 250 ساله - دوستش داشتم - مثل او باشیم - تن‌تن و سندباد - تاریخ عشق - من پیش از تو - دختری که رهایش کردی - رویای نیمه شب - دختر شینا - بهترین شکل ممکن - طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

اما یک کتاب دیگر هم با استقبال مواجه شده و آن اثری ترجمه شده از سوی یک بازیگر است که این روزها با «شهرزاد» بیشتر شناخته می شود.

ترانه علیدوستی، بازیگر سرشناس کشورمان که در ماه‌های اخیر و با بازی در سریال «شهرزاد» و فیلم «فروشنده» بسیار خوش درخشیده و بیشتر از گذشته مطرح شده است، به تازگی کتاب «تاریخ عشق» اثر نیکول کراوس را ترجمه کرده که این کتاب طی روزهای گذشته توسط نشر مرکز راهی بازار نشر شده است.

علیدوستی پیرامون ترجمه جدیدش می‌گوید: آخرسر فقط وسایلت از تو می‌مانند. شاید برای همین من هرگز نتوانسته‌ام چیزی را دور بریزم. شاید به این خاطر جهان را تلنبار می‌کردم: در این امید که وقتی مُردم، جمع تمام چیزهایم نشانه‌ی زندگی بزرگتری از آنچه داشتم باشد. رمان تاریخ عشق، نوشته‌ی نیکول کراوس و ترجمه من، منتشر شد.»

این کتاب به قلم نیکول کراوس، نویسنده آمریکایی در سال 2005 منتشر شده است و در سال 2006 در زمره نامزدهای نهایی جایزه ادبی اورنج بوده و در سال 2008 جایزه ادبی ویلیام سارویان را به‌دست آورده است. 

ردیف عنوان
نویسنده اول حجت‌الاسلام حیدری ابهری
نویسنده دوم آیت الله بهجت - جوجومویز
نویسنده سوم اصغر طاهرزاده

اما نکته دیگر در میان آثار پرفروش می توان به «کتابی کوچک برای مادرم» اشاره کرد، این کتابچه حاوی کلمات قصاری است درباره‌ «مادر» که به دو زبان انگلیسی و فارسی به طبع رسیده است؛ برای مثال: «او می‌خندد و وقتی که من می‌خندم او گریه می‌کند، وقتی من گریه می‌کنم او زندگی می‌کند تا وقتی من زندگی می‌کنم چیزی بیش از این نمی‌توانم بگویم جز این که او زندگی می‌کند برای من و من زندگی می‌کنم برای او». انتشارات نغمه نو اندیش این اثر را روانه بازار کتاب کرده است.

ردیف عنوان
ناشر اول بوستان فدک
ناشر دوم دفتر نشر معارف - سوره مهر
ناشر سوم کتاب نیستان - موسسه جهادی(صهبا) - چشمه - افق - دفتر نشر آثار آیت‌الله بهجت - مروارید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس