کد خبر 667204
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شورای عالی فضای مجازی با صدور مصوبه‌ای احراز هویت مشترکان موبایل را تکلیف و در صورت نیاز مجوز قطع ارتباط سیمکارت‌های مجهول‌الهویه یا دارای اطلاعات ناقص را صادر کرده است.

به گزارش مشرق، محمود واعظی در بازدید از نمایشگاه الکامپ بیست و دوم در پاسخ به سئوالی درباره اعلام دبیر شورای عالی فضای مجازی مبنی بر احراز هویت مشترکان موبایل ظرف یک ماه اظهارداشت: تاکنون برای ساماندهی و در صورت لازم قطع ارتباط سیم‌کارت مشترکان دارای هویت مخدوش یا بدون هویت مصوبه‌ای وجود نداشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: از این رو شورای عالی فضای مجازی 3 هفته پیش در مصوبه‌ای مجوز ساماندهی و احراز هویت مشترکان موبایل و در صورت نیاز قطع ارتباط سیم‌کارت مشترکان دارای اطلاعات مخدوش یا بدون هویت را صادر کرد.

وی گفت: پس از این مصوبه فرصت یک‌ماهه‌ای توسط وزارت ارتباطات و اپراتورهای موبایل به مشترکان دارای اطلاعات ناقص برای تکمیل اطلاعات هویتی داده شد و از این پس وزارت ارتباطات اجازه دارد در صورت عدم توجه مشترکان به تکمیل مشخصات پرونده ارتباط سیم‌کارت وی را قطع کند.

واعظی خاطرنشان کرد: البته در آینده در صورت ارائه مدارک شناسایی معتبر و احراز هویت، امکان دریافت ودیعه یا پس گرفتن سیم‌کارت برای این دسته از مشترکان وجود دارد.

واعظی تاکید کرد: تمامی سیم‌کارت‌ها، خطوط ثابت تلفن و IP های اینترنتی باید هویت مشخص داشته باشند که هم‌اکنون نیز هویت دارنده 100 میلیون سیم‌کارت در شبکه ایران، تمامی خطوط تلفن ثابت و تمامی آدرس IPهای ایرانی مشخص است و فقط تعداد معدودی سیم‌کارت دارای مشکل هویتی هستند که از طریق مصوبه اخیر و از مسیر کارگروهی در رگولاتوری احراز هویت این تعداد سیم‌کارت نیز به زودی انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس