کد خبر 666519
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴

جنبش حماس در بیست و نهمین سالروز تأسیس خود بر وحدت داخلی، کنار گذاشتن اختلافات و نیز تکیه بر انواع مقاومت مسلحانه و غیر مسلحانه در مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل تأکید کرد.

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» چهارشنبه (امروز/چهاردهم دسامبر) بیست و نهمین سالگرد تأسیس خود را با حضور هزارن نفر در نوار غزه جشن گرفت؛ حماس در 14 دسامبر 1987 توسط شیخ «احمد یاسین» و عده‌ای دیگر تأسیس و موفق شد نقشی موثر در صحنه سیاسی داخلی و خارجی ایفا کند.

به گزارش وبگاه «الرساله»، «خلیل الحیه» از اعضای ارشد حماس در این مراسم گفت: تلاش برای برگزاری شورای ملی فلسطین بدون تعهد به توافق های قبلی امضا شده ، ضربه‌ای محکم به آشتی است.

شورای ملی فلسطین ، نهاد قانون‌گذاری سازمان آزادی‌بخش فلسطین «ساف» است و اعضای کمیته اجرایی ساف را انتخاب می‌کند.

وی در ادامه  بر ضرورت گفت وگوی ملی جدی با جنبش فتح و تمامی گروه‌های فلسطینی تأکید کرد و گفت: باید به آنچه پیشتر برای تحقق وحدت و مشارکت امضا کردیم ، پایبند باشیم و بر یک برنامه و استراتژی ملی برای آزادی فلسطین و بازگشت آوارگان توافق کنیم.

الحیه سپس خواستار تجمیع تمام توان ملت فلسطین در داخل و خارج برای مقابله با تکروی‌های رژیم صهیونیستی در قدس و تلاش برای یهودی کردن آن شد و همزمان خواستار به کارگیری تمام اشکال مسلحانه و غیرمسلحانه مقاومت و حمایت از آن در رسانه‌ها با هدف مجبور کردن دشمن به اقرار به حقوق فلسطینی‌ها شد.

این عضو حماس سپس از دولت فعلی (دولت وفاق ملی فلسطین) خواست وظایفش در قبال غزه را انجام دهد نه اینکه از این موضوع شانه خالی کند، الحیه گفت: متأسفانه دولت وظایفش در کرانه باختری را انجام می‌دهد اما نسبت به مسایل غزه چشم می‌پوشد و بر این اساس ما خواهان تشکیل دوباره آن هستیم تا دولتی ملی باشد نه حزبی یا منطقه‌ای.

الحیه خطاب به اسرای فلسطینی نیز گفت: هرگز از اسرا دست نخواهیم کشید حال هزینه آن هر چه قدر باشد و همه آنها را آزاد خواهیم کرد.

وی از مصر نیز درخواست کرد به ملت فلسطین کمک کند، در راستای لغو محاصره غزه و بازگشایی گذرگاه رفح  بکوشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس