کد خبر 666227
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

خانه قديمی و به صورت اندرونی بيرونی‌، ۲۵۴ مترمربع و با زيرزمين دو طبقه است‌.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - شهید محمدعلی رجایی کسی که از دست‌فروشی در محله‌ شوش بر مسند ریاست جمهوری رسید و امروز از نام‌آورترین‌های افراد در تاریخ کشورمان است در  یازده مرداد ۱۳۶۰ به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب شد، اما هشتم شهریور همان سال یعنی  ۲۹روز بعد در دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید.

خانه موزه شهید رجایی را می شناسید؟ 
خانه شهيد رجايی از ۱۳۴۳ تا حدود ۱۷ سال محل سكونت محمدعلی رجايی بود. خانه‌ای که او ابتدا با قرض ۱۳ هزار تومانی آن را خریداری کرد. پس از شهادت رجایی، همسر و فرزندانش تا سال ۱۳۷۳ در این خانه زندگی کردند تا این‌ که با خرید این خانه توسط بنیاد شهید و مرمت آن و ثبت ملی این خانه‌ی ارزشمند که در دوره‌ی پهلوی اول ساخته شده بود، به عنوان موزه‌ی «شهید محمدعلی رجائی» مورد استفاده قرار گرفت.

خانه قديمی و به صورت اندرونی بيرونی‌، ۲۵۴ مترمربع و با زيرزمين دو طبقه است‌. اتاق خواب هم شامل كردی و پشتی‌های معروف شهيد رجايی است‌. در پذيرايی كه درست مقابل آشپزخانه و اتاق خواب قرار دارد، ميز و صندلی كار و هم‌چنين وسايل شخصی، كتاب‌خانه دست‌ساز شهيد رجايي‌، آينه معروف او كه قطعه‌ای از شيشه اتوبوس بود، صندوقچه‌، ويترين‌، يادداشت‌های شخصی، كمد لباس‌ها و دندان مصنوعی كه باعث شناسايی شهيد شد، قرار دارند. هم‌چنين آثار هنری اهدا شده به موزه و بخش‌هايی از زندگی نامه شهيد رجايی در قاب‌هايی به چشم می‌خورد.

نشانی:
تهران، میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام به سمت بهارستان، خیابان شهید آقاجانلو، کوچه میرزایی.
بازدید: همه روزه غیر از ایام تعطیل در ساعات اداری.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس