کد خبر 6655
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۹

دبير شوراي نگهبان در خطبه دوم نماز جمعه تهران ضمن تقدير از اقدامات دولت دهم خطاب به رئيس جمهور، گفت: اي برادر و دوست عزيز کاري کن که قابل توجيه باشد و مردم ناراضي نشوند. به عنوان مثال عنصري که پرمشکل است را بالا بردن و مسئوليت هاي مختلف به آن سپردن کار در

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، امام جمعه موقت تهران استقرار ولايت فقيه در ايران را يکي از نعمتهاي الهي به ملت ايران دانست و تاکيد کرد: بايد به اين خاطر که حکومت اسلامي به دست ولي فقيه عادل و مردي منحصر بفرد در دنياي اسلام است، تشکر کرد.
دبير شوراي نگهبان با تاکيد بر اينکه همه احوال و زندگي رهبرمعظم انقلاب اسلامي براي خدا صرف مي شود، گفت: اين نعمت بزرگي است که بايد شکر آن را به جاي آورد.
جنتي، حضرت آيت الله خامنه اي را فردي مدير و مدبر دانست و گفت: هرگاه غائله و مشکلي در کشور بوجود مي آيد، ايشان با زبان، قلم، بيانات و موضعگيري خود غائله را ختم مي کنند. خطيب نمازجمعه تهران به فتنه سال 88 و تدابير رهبرمعظم انقلاب اسلامي براي خنثي کردن توطئه دشمنان اشاره کرد و گفت: ايشان در يکسال گذشته از طريق سخنان، خطابه ها و بيانيه ها نطفه هاي فساد را خفه کرد و اجازه رشد فساد را نداد و آن را سرکوب کرد.
جنتي تاکيد کرد: رهبرمعظم انقلاب سال 88 را با يک قوت قلب پشت سرگذاشت و دشمن را نااميد و فتنه ها را خاموش کردند که همه اينها نيازمند شکرگزاري ملت ايران است.
امام جمعه موقت تهران با تمجيد از مواضع و رهنمودهاي رهبرمعظم انقلاب در خطبه هاي عيد فطر و ديدار اقشار مردم در اين روز اظهار داشت: ديدگاه هايي که ايشان در ديدار نمايندگان مجلس خبرگان رهبري مطرح کردند نشان مي دهد که ايشان چقدر حساب شده صحبت مي کند.
جنتي با اشاره به رهنمودهاي رهبرانقلاب در ديدار نمايندگان مجلس خبرگان اظهار داشت: ايشان وضعيت ايران در دنيا و وضعيت غرب در جهان و همچنين وضعيت بين المللي آمريکا و صهيونيست را ترسيم و رشد روزافزون ملت ايران را گوشزد کردند.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران اظهار داشت: بسياري از اين موفقيت ها در حوزه هاي صنعتي، فناوري، انرژي هسته اي، نظامي و سياسي در سال 88 که سال پرتنش بود به دست آمد.
جنتي افزود: در مقابل پيشرفت هاي ملت ايران، دشمنان رو به ضعف و زوال هستند و به همين دليل کارهاي وحشيانه، بدون بينش و بيش فعالي را انجام مي دهد.
قرآن سوزي، حرکتي ديوانه وار است
امام جمعه موقت تهران در ادامه به موضوع هتک حرمت قرآن از سوي افراطيون در آمريکا اشاره و آن را حرکتي ديوانه وار توصيف کرد و خطاب به مرتکبين اين جنايت گفت: مگر قرآن مال ايران است که آن را مي سوزانيد؟ قرآن مال يک ميليارد و نيم مسلمان و از آن نسل هاي قبل و نسل هاي بعدي تا روز قيامت است.
آيت الله جنتي قرآن را کتاب عدل و احسان توصيف کرد و آن را ناشي از استيصال دنياي استکبار در مقابل ايران و رشد بيداري اسلامي و قرآن دانست.
وي با بيان اينکه اينگونه هتک حرمت ها به ساحت قرآن به زيان مرتکبين آنان خواهد بود، اظهار داشت: آنان مساله 11 سپتامبر را بوجود آوردند اما نظرسنجي ها نشان مي دهد 84 درصد مردم آمريکا خود حکومت را عامل اين کار مي دانند.
دبير شوراي نگهبان افزود: در همان سالي که حادثه 11 سپتامبر به راه افتاد، فروش قرآن در يک نمايندگي کتاب در آلمان چهارصد برابر افزايش يافت در حالي که آنان اسلام را به رفتارهاي تروريستي متهم مي کردند.
جنتي قول داد که رشد نشر قرآن تا سال آينده در کل دنيا افزايش خواهد داشت.
وي ادامه داد: کسي که منطق داشته باشد دست به سوزاندن قرآن نمي زند.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران با تاکيد بر اينکه اهانت به قرآن را صددرصد به ضرر هتاکان و به نفع مسلمانان دانست در عين حال گفت: البته دل هاي مسلمانان به خاطر اين اهانت جريحه دار شد و به خاطر اين مصيبت و فاجعه به خداوند شکايت بردند.
وي افزود: البته مسلمانان در برابر اين رفتار، عکس العمل نامعقول نشان نمي دهند زيرا آيين حضرت موسي(ع) و حضرت عيسي(ع) و کتاب هاي آسماني آنان براي مسلمانان محترم است.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران خطاب به عوامل هتک حرمت به قرآن اظهار داشت: تنها کاري که خواهيم کرد، اين است که همان کارهايي که شما را عصباني کرده، ادامه خواهيم داد.
نبايد مردم را نااميد کرد
دبير شوراي نگهبان در ادامه با اشاره به رهنمودهاي رهبرانقلاب به خبرگان ملت اظهار داشت: ايشان بر لزوم دادن اميد به مردم تاکيد کردند لذا نبايد در مردم نااميدي و بدبيني تزريق کرد. جنتي با تاکيد بر اينکه مردم بايد به مسئولان اعتماد داشته باشند، گفت: کسي که دم از نااميدي مي زند و قصد مايوس کردن مردم را دارد، خيانت مي کند.
وي با بيان اينکه رهبرانقلاب تاکيد دارند که نبايد فضاي بدبيني در کشور ايجاد شود، گفت: ايشان به خبرگان ملت يادآور شدند که دشمن به دنبال جدا کردن مردم از نظام، تضعيف معنويت در جامعه، اشاعه فساد در بين جوانان است و به همين خاطر نخبگان بايد هوشيار و با پرهيز از غفلت نقشه هاي دشمنان را نقش برآب کنند.
دبير شوراي نگهبان در خطبه دوم نماز جمعه تهران ضمن تقدير از اقدامات دولت دهم خطاب به رئيس جمهور، گفت: اي برادر و دوست عزيز کاري کن که قابل توجيه باشد و مردم ناراضي نشوند. به عنوان مثال عنصري که پرمشکل است را بالا بردن و مسئوليت هاي مختلف به آن سپردن کار درستي نيست.
آيت الله احمد جنتي گفت: اين مسئله را مدت ها بود که مي خواستم بيان کنم. چرا که معتقدم هر چند ممکن است مورد فرعي باشد اما بسيار مهم است. لذا اميدوارم طوري کار شود که هم خدا و هم مردم و علما و مراجع و مقام معظم رهبري راضي باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس